Osobnostní rozvoj je zásadní

Vydáno: 8 minut čtení

4. října 2023 se v Praze konala konference Škola jako místo setkávání. V odpolední sekci o pedagogickém lídrovství, kterou zaštiťovala Akademie Libchavy, jsme měli možnost slyšet čtyři zajímavé příspěvky, na které navazovaly dvě moderované diskuse, jejichž tématem byly lídr, pedagogický lídr a škola, kterou vede lídr, a e fektivní přístupy ve vzdělávání lídrů. Cílem bylo hledat odpovědi na otázky: Jak a na čem se pozná, že školu vede lídr? Kdo je pedagogickým lídrem? Jaké jsou efektivní přístupy ve vzdělávání lídrů a jaké jsou možnosti a formy jejich rozvoje? Na které své dovednosti a inteligence může lídr zaměřovat svou pozornost? Diskuse se zaměřila i na nové trendy podpory ředitelů a představeny byly příspěvky z praxe škol, kde lídři zaměřují svou pozornost prioritně na dopad výuky na učení všech žáků ve škole.

Osobnostní rozvoj je zásadní
Mgr.
Pavel
Škramlík
ředitel SSZŠ Litvínov; lektor, mentor, kouč Akademie Libchavy
První příspěvek Moniky Puškinové s názvem
Právní základ pedagogického vedení školy
si kladl za cíl zrekapitulovat právní „limity“ řízení pedagogických procesů a přispět ke správnému použití právních norem, které jsou základem „pedagogického lídrovství“. Obsahově byl příspěvek zaměřen na podstatu právních norem regulujících řízení pedagogických procesů a uvedení základních zákonů po

Související dokumenty

Pracovní situace

Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Kvalifikační dohoda
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Moderní on-line způsoby profesního rozvoje učitelů
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Cíle profesního učení
Pojetí vzdělávání zaměstnanců
Prohlubování kvalifikace pedagogických pracovníků
Praktické tipy, náměty z oblasti ICT
Rozvoj pedagogických pracovníků
Učící se komunity učitelů
Školní asistent, dvojjazyčný asistent, speciální pedagog, školní psycholog, kariérový poradce
Novela nařízení o platových poměrech zaměstnanců - Důležité změny pro oblast školství
Odborná kvalifikace asistenta pedagoga
Zkušební komise absolutoria v konzervatoři
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Postup před vznikem pracovního poměru
Syndrom vyhoření a jeho prevence

Poradna

Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka
Podpůrná opatření od 1. 1. 2026
Účastníci zájmového vzdělávání ve školním klubu
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Ředitel školy - uzavírání a vyplácení DPP
Výuka Aj
Financování obědů
Příspěvek na penzijní připojištění z FKSP
Podávání léků
Cestovní příkazy: proplácení
Houpačky zavěšené na větvích stromů na školní zahradě
Přímá pedagogická činnost zástupce ředitele
Zápočet pedagogické praxe učitel střední školy
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP
Vyzvedávání dítěte za ŠD opilým zákonným zástupcem