Nejvyšší počet žáků ve třídě

Vydáno:

Jsme standardní ZŠ. Ve 3. třídě budeme mít od září 2017 celkem 24 žáků. V této třídě jsou ovšem dva žáci s přiznaným podpůrným opatřením 3. stupně a oba dva žáci mají (dle doporučení PPP) asistentku. Je nutné tuto třídu dělit na výuku cizího jazyka (angličtiny) na dvě skupiny? V případě, že ano, je možné žádat zřizovatele o výjimku o navýšení maximálního počtu žáků, aby nemuselo dojít k dělení na dvě skupiny cizího jazyka? V případě, že k dělení bude muset dojít, resp. dojde, a to právě z důvodu dvou žáků s podpůrným opatřením 3. stupně, lze někde (kde?) žádat o navýšení finančních prostředků na tři hodiny úvazku navíc?

 

Nejvyšší počet žáků ve třídě
PhDr. Mgr.
Jiří
Valenta
SOUVISEJÍCÍ PŘEDPISY:
-
§ 23 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
-
§ 4 a § 5 vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
ODPOVĚĎ:
Počet žáků ve skupině pro cizí jazyky nemá žádnou souvislost s přiznáním podpůrných opatření žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Podle ustanovení § 4 odst. 7 vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání, se v případě přiznání podpůrného opatření 4. a 5. stupně (a 3. stupně v případě mentálního postižení) povinně snižuje nejvyšší počet žáků třídy (tedy 30 žáků), a to o dva za každého žáka s tímto podpůrným opatřením. Souvislost s počtem žáků ve skupině pro cizí jazyky, jak jej stanoví § 5 odst. 5 vyhlášky č. 48/2005 Sb., tu není žádná.
Jestliže tedy bude mít třída 24 žáků, což je počet přesně odpovídající nejvyššímu počtu žáků ve skupině pro cizí jazyky, není žádný důvod k dělení této třídy na skupiny pro výuku cizího jazyka.

Související dokumenty

Pracovní situace

Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Pedagogičtí pracovníci a pracovní poměr na dobu určitou od 1. 9. 2023 (1. část)
Školský zákon a jeho vyhlášky
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Malotřídní základní škola - legislativa
Pravidla rozpočtové odpovědnosti
Shrnutí základních legislativních změn ovlivňujících činnost škol a školských zařízení ve školním roce 2017/2018
Novela maturitní vyhlášky
Shrnutí změn školského zákona k 1. 9. 2015
Jak „číst“ nový občanský zákoník – povaha jeho právních norem
Právní domněnky v novém občanském zákoníku a jejich rizika
Blíží se lhůta pro změnu stanov SRPŠ
Pracovní doba pedagogických pracovníků, její rozvržení a evidence
Zápis do prvního ročníku základního vzdělávání – základní souvislosti v rámci školského zákona a prováděcích vyhlášek
Přijímání ke vzdělávání ve střední škole a konzervatoři - právní předpisy, informace
Leden 2022: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Prosinec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Srpen a září 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení

Poradna

Jmenování ředitele
Pracovní náplň
Nekomunikace
Zřizovatel
Doplňková činnost
Zástup
Pracovnělékařské služby
Jmenování ředitelky
Poplatky školní družina
GDPR
Vychovatelka ŠD
Pracovní neschopnost
Škola v přírodě
Střet zájmů
Doprovod do školy
DPČ
Zákoník práce
Výpověď
Úvazky
Střídavá péče

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)

Vyhlášky

48/2005 Sb. o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky