Školní poradenské pracoviště - strana 16

Záškoláctví je běžné označení pro neomluvené či úmyslné absence dítěte ve vyučování a je to nejčastější výchovný problém, který školy řeší. Jedná se o jev, který je řazen mezi poruchy chování a sociálně patologické jevy...
Vydáno: 04. 02. 2022
Ztráta významné blízké osoby představuje zátěž a stres jak v životě dospělých, tak i v životě dětí. Jak vhodným způsobem komunikovat s dětmi, které prožívají ztrátu blízké osoby a procházejí náročným procesem truchlení? Čemu je vhodné se vyhnout a na co je vhodné v komunikaci klást důraz? Text přináší tipy pro pedagogické pracovníky škol, kteří budou lépe vybaveni pro komunikaci s rodiči.
Vydáno: 10. 01. 2022
Článek shrnuje tradiční činnosti a základní nové aspekty činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence působících v základní a střední škole, a to v jednotlivých měsících 2. pololetí školního roku 2021/2022.
Vydáno: 10. 01. 2022
  • Článek
Zlínský kraj nabízí rozsáhlou síť škol a školských zařízení všech zřizovatelů. V současné době na území kraje působí celkem 608 škol a školských zařízení, největšími zřizovateli jsou obce (449 subjektů) a Zlínský kraj (99 subjektů). Ve Zlínském kraji je školský poradenský systém stabilizovaný, na zabezpečení péče o vzdělávání spolupracují všechny poradenské subjekty. V kraji působí jedna pedagogicko-psychologická poradna na osmi pracovištích. Výhodou tohoto uspořádání je nejen sjednocení přístupu ke všem klientům, ale i lepší koordinace postupů, metodické podpory a využití diagnostických nástrojů. Tři speciálně pedagogická centra zřizovaná Zlínským krajem a dvě zřízená MŠMT pečují o klienty podle druhu postižení. Ve školách se postupně rozšiřují služby školních poradenských pracovišť poskytujících aktuální a cílenou poradenskou pomoc žákům i pedagogům přímo ve školách.  
Vydáno: 14. 12. 2021
  • Článek
Existují různé teorie toho, jak vzniká u člověka citlivost. Jedná se o teorie, které popisují vznik citlivosti na základě bolestivých a zraňujících zkušeností v raném věku dítěte nebo na základě prožití výrazné traumatické zkušenosti.  
Vydáno: 14. 12. 2021
  • Článek
Fíovo čtení je určeno dětem, které mají problém s výukou čtení, jejich rodičům a speciálním pedagogům, kteří s nimi pracují. Pokud se dítě nenaučí číst a porozumět textu, jen...
Vydáno: 14. 12. 2021
  • Článek
Duševní zdraví je vlivem situace, kterou poslední dva roky prožíváme, často skloňovaným tématem. Již nyní můžeme sledovat negativní dopady na duševní zdraví dětí jak v řeči statistik (například šetření NÚDZ; CSSP), tak v osobní zkušenosti těch, kteří pracují s dětmi ve školách, poradenských zařízeních či v oblasti zdravotnické a sociální. Zároveň se však zvyšuje zájem o péči o duševní zdraví, stává se důležitou složkou politik na většině úrovní. Mění se také přístup v prevenci rizikového chování, kde se akcentuje pohled na dopady konkrétní formy rizikového chování na duševní zdraví i v delší perspektivě. A také se hledají společné protektivní faktory, na které je možno působit i v úrovni nespecifické prevence či podpory duševního zdraví (mental health promotion). Rádi bychom se tímto způsobem podívali na jednu z nejčastěji realizovaných oblast rizikového chování – šikanu.
Vydáno: 14. 12. 2021
  • Článek
V únoru 2022 oslaví webové stránky KamiNet 20 let své existence. Dovolte mi malé ohlédnutí v historii i informace aktuální, co vše se za tu dobu změnilo a co v současnosti na KamiNetu najdete.
Vydáno: 14. 12. 2021
  • Článek
Článek shrnuje tradiční činnosti a základní nové aspekty činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence působících v základní a střední škole, a to v jednotlivých měsících 2. pololetí školního roku 2021/2022.
Vydáno: 14. 12. 2021
Do mateřských škol přicházejí každý rok děti, pro které není čeština rodným jazykem. Obecně o nich mluvíme jako o dětech s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Do této skupiny dětí patří i děti-cizinci.
Vydáno: 17. 09. 2021
Vydáno: 21. 10. 2023
Snad všichni známe ty emočně vypjaté chvíle, kdy na nás žáci slovně (nevybíravě, drze, možná vulgárně) zaútočí. Je dobré si tedy zopakovat, jak reagovat ve vyhrocené situaci, kdy nás žák/žákyně tzv. vytočí.
Vydáno: 21. 02. 2021
Právní předpisy, judikatura, formuláře, metodické materiály
Vydáno: 21. 02. 2021
Právní předpisy, informace, judikatura
Vydáno: 11. 02. 2021
Právní předpisy, informace, judikatura
Vydáno: 04. 02. 2021
Cílem textu je shrnout obsah novely vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů, a novely vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, který souvisí s poskytováním podpůrných opatření.
Vydáno: 02. 02. 2021
Může školní poradenské pracoviště v období uzavření škol realizovat na půdě školy individuální konzultace? Pokud ano, tak za jakých podmínek? >
Vydáno: 12. 10. 2020