Vzdělání

Dle § 8 vyhlášky č. 13/2005 Sb. se za částečné vzdělání žáka považuje absolvování pouze některých ročníků jiné střední školy, konzervatoře, vyšší odborné školy nebo vysoké školy v České republice nebo v zahraničí, či jiné vzdělávání, zejména v odborných ...
Vydáno: 14. 6. 20241 minuta čtení
Rozhovor pro Letní speciál časopisu Řízení školy vedla Naďa Eretová, šéfredaktorka Řízení školy
Vydáno: 29. 1. 20236 minut čtení
Tento metodický materiál připravilo MŠMT k podpoře základních škol a pedagogicko-psycholockých poraden („PPP“) při plošném zavádění pozic školních psychologů a školních speciálních pedagogů do základních škol.
Vydáno: 27. 6. 2022
Program Growing Early Midsets (dále GEM) je založený na gramotnosti a integruje, jak vidíme na obrázku, ve své koncepci sociální a emocionální učení (SEL), růstové myšlení, přístupy k učení, všímavost (mindfulness), jazyk a jazykovou gramotnost, neurovědy ...
Vydáno: 21. 2. 20228 minut čtení
Může být zaměstnán student jako učitel na prvním stupni, příp. jako učitel předmětu speciálně-pedagogické péče, který je v současné době ve 2. ročníku studia oboru Speciální pedagogika-kombinované studium a má titul Bc. na jiné, nepedagogické vysoké ...
Vydáno: 24. 1. 20222 minuty čtení
Mohu kolegyni, která má vystudovaný obor speciální pedagog (dosažené bakalářské studium), považovat za kvalifikovanou pro výuku předmětů      1. stupně?
Vydáno: 18. 1. 20221 minuta čtení
V prosinci 2021 byl zahájen nový projekt na podporu strategického řízení a akčního plánování ve školách, v územích, nazvaný Metodická podpora akčního plánování (P-AP), jehož nositelem je Národní pedagogický institut ČR.
Vydáno: 16. 1. 20221 minuta čtení
Dne 6. ledna 2022 schválila vláda Petra Fialy finální verzi Programového prohlášení vlády České republiky.
Vydáno: 8. 1. 20227 minut čtení
Prosím o radu o radu, zda je možné na pozici školního psychologa přijmout pracovníka s níže uvedeným vzděláním, který zároveň v současné době studuje v 1. ročníku UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI : Filozofická fakulta : N0313A230002 - Psychologie : ...
Vydáno: 4. 10. 20213 minuty čtení
V minulém čísle Učitelského měsíčníku (6/2021) jsme představili několik vybraných faktorů, které ovlivňují vzdělávání a výsledky, kterých žáci ve vzdělávání dosahují. Konkrétně šlo o rodinné zázemí žáků, tzv. wellbeing a třídní klima. Tyto faktory a jejich ...
Vydáno: 23. 8. 2021
Mohu považovat potřebné dosažené vzdělání pro pozici uč. MŠ ?: 1. bakalářské studium na univerzitě J.A. Komenského v Praze v oblasti speciální pedagogiky s kódem B7 506? Státní zkouška z pedagogiky, psychologie, spec. pedagogiky a etopedie. 2. Maturita ...
Vydáno: 25. 7. 20211 minuta čtení
Po jmenování do funkce ředitele školy jsem absolvoval Kvalifikační studium pro ředitel škol a školských zařízení na NPI ČR. Letos jsem byl přijat na bakalářské studium Školského management (Univerzita Karlova), na které budu muset dojíždět vždy jeden ...
Vydáno: 24. 7. 20212 minuty čtení
Pohádky o překvapivých bodech obratu mají kouzelnou moc. Příběhy jako Popelka a Ošklivé káčátko zaměřují naši pozornost na magické okamžiky transformace, kdy chudé a zavržené postavy nabydou novou osobnost, stanou se krásnými, silnými a úspěšnými. ...
Vydáno: 24. 5. 2021
Asymetrie znalostí a zkušeností s živlem „nových technologií“ mezi generacemi je enormní. Zatímco současné generace se do virtuálního prostředí narodily, pro ty předchozí jde o velmi obtížně uchopitelnou množinu problémů, ve kterých se bez dlouhodobé ...
Vydáno: 7. 1. 20213 minuty čtení
Biflování tradičního učiva není mezi současnými studenty populární. Zato se ale rádi učí z videí a pomocí praktických projektů. Rozmach zažívají rozvojové programy, v nichž mládež nalézá individuální přístup a piluje dovednosti „budoucnosti“.
Vydáno: 15. 11. 20205 minut čtení
Evropská jazyková cena Label vznikla jako iniciativa Evropské komise, která se snaží podpořit nové trendy ve výuce cizích jazyků. Kromě tzv. silných jazyků, jako jsou angličtina, francouzština či španělština, posiluje i využívání dalších jazyků ...
Vydáno: 12. 12. 2019
Minulost i přítomnost bychom měli hodnotit kriticky, jenže samotná kritika nic nového nevytvoří. O budoucnosti českého školství tedy nechť probíhá široká diskuse, jejíž výsledky však neznáme ani neumíme predikovat. Jenže už dnes se můžeme zaměřit na ...
Vydáno: 12. 12. 2019
Děti čtou, a čtou rády. Čtou knihy. A mnohé ještě radši píšou. Potřebují v tom naši pomoc. Cesta od nečtenáře k zaujatému, přemýšlivému a nezávislému čtenáři – a pisateli – se otevírá především v raném dětství v rodině. Nic ale není ztraceno, když na tuto ...
Vydáno: 11. 12. 2019
Pedagogové mají důležitou společenskou pozici. Ač finančně podhodnoceni, co se týká prestiže, udržují si konstantě pozici v první pětce. Obecně jsou tím pádem považováni za lídry vzdělané společnosti a nároky na jejich vzdělanost jsou vysoké. Kdo jiný by ...
Vydáno: 21. 10. 2019
Výchovné problémy ve školách nabývají na závažnosti, zejména ve vztahu k požadavkům kladeným na vzdělávání každého jedince. Školy stále ve větší míře řeší problémy s agresivitou, vulgárním chováním, kouřením, pitím alkoholu, drogami a dalšími závažnými ...
Vydáno: 18. 2. 2019

Poznámka k dokumentu