Pro vzdělávací část školního působení máme k dispozici všelijaké didaktiky, metodiky i předmětové komise, vychytávky, pomůcky, zamýšlíme se nad tím, jak to udělat, aby se všichni žáci naučili co nejvíc. Vždyť to je přece hlavní poslání školy! Jenže na to, aby se děti ve škole chovaly tak, aby se mohly a chtěly co nejlépe učit, aby snad dokonce byly v pohodě, aby se učitel mohl plně a v přiměřeném klidu věnovat výuce, však máme velmi jednoduché postupy.
Tresty
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Jako kdyby tato oblast nepředstavovala zájem školy, takže se o ni příliš nezajímáme, stejně jako neřešíme, až na výjimky, oblečení dětí nebo to, co si nosí k svačině. Někdy se příliš nezajímáme ani o závažnější rodinné i osobní komplikace, které se doopravdy negativně podepisují na chování i výkonnosti žáka. Přitom soustředění na látku, přiměřené zaujetí, dostatečná výdrž, slušné vztahy s učitelem i se spolužáky nebo adekvátní kl