Jak vytvořit podmínky pro zapojení žáků do změn ve škole i v okolí? Vodní prvek ve městě, sdílená zahrada nebo lepší podmínky pro dojíždění na kole do školy – to všechno jsou nápady žáků. Jak je uvést v život a přitom získat nové kompetence?
Prostor pro aktivitu žáků v novém RVP
Mgr.
Kateřina
Čiháková
Ph.D.
metodička výukových programů a mentorka, Muzeum Říčany
V Muzeu Říčany systematicky podporujeme osm škol v regionu v přípravě na výuku podle nového rámcového vzdělávacího programu. Společně s učiteli základních škol a víceletých gymnázií mapujeme, co v oblasti výuky k udržitelnosti a žákovské participace dělají ve škole již dnes. Plánujeme, co by tým učitelů na dané škole chtěl změnit a jak to sladit s požadavky nového RVP. Podle nového RVP se totiž v oblasti udržitelnosti očekává, že budou učitelé provázet žáky při realizaci jejich vlastních nápadů na změny ve třídě, ve škole i v okolí.