Pokud se někdo rozhodne pro profesi učitele, má dvě možnosti, jak získat odbornou učitelskou kvalifikaci: buďto vysokoškolským studiem učitelského programu (např. učitelství českého jazyka), nebo absolvováním oboru, který odpovídá vyučovanému předmětu (např. bohemistika), a následným kvalifikačním studiem – tzv. doplňujícím pedagogickým studiem (DPS) 1) . V obou případech je pak podstatnou částí pregraduální přípravy pedagogická praxe.
Přispívá zavedení Kompetenčního rámce absolventa a absolventky učitelství k wellbeingu studentů učitelství a učitelů?
Mgr.
Jarmila
Čechová
Učitel naživo, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, z. ú.
Donedávna se kurikula jednotlivých fakult, kde studenti realizovali své praxe, velmi lišila. Chyběl dokument, který by sjednotil očekávané dovednosti, jimiž by měli být absolventi a absolventky vybaveni. V rámci reformy pregraduální přípravy učitelů a učitelek v ČR vznikl pod vedením MŠMT
Kompetenční rámec absolventa a absol