Někteří žáci si nejspíš myslí, že se my učitelé množíme dělením

Vydáno: 9 minut čtení

„Snaží se jít příkladem, přizná svoji chybu. Milá, sympatická s úsměvem, neztratí se v davu.“ I těmito verši popsali studenti Základní školy Máj 1 v Českých Budějovicích v nominačním formuláři ankety Zlatý Ámos Elišku Novákovou. Učitelku zeměpisu a přírodopisu, která během slavnostního finálového přenosu získala titul Ámos ČT EDU za využívání digitálních technologií ve výuce. Co říkají studenti na její tetování, proč ji učení baví, i to, jak tráví volný čas a proč právě ten sdílí na sociálních sítích, si můžete přečíst v našem rozhovoru. „Přijde mi, že děti, a někdy i veřejnost, mají pocit, že se učitelé rozmnožují dělením. Že prvního září zahřmí, z nebe vykoukne nějaká božská učitelská ruka a postaví před školu několik učitelů. Jako by jim nedocházelo, že jsme taky jenom lidi, stejní jako jejich rodiče nebo starší kamarádi. Proto právě na svém instagramu ukazuji, že jdu na koncert, na výlet, ale i do hospody nebo do baru na drink s přáteli.“

Někteří žáci si nejspíš myslí, že se my učitelé množíme dělením
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Na začátku se nemohu nezeptat – jaké to je, získat titul Ámos ČT EDU? Máte z ocenění radost?
Radost samozřejmě mám, ale bylo to překvapení. Obzvlášť vzhledem k tomu, že jde o tuto kategorii, protože z mnoha stran slýchám, že technologie do škol vlastně tolik nepatří. Já zastávám názor, že zakazováním zrovna digitální pokrok nezastavíme. Spíš bychom měli přemýšlet nad tím, jak jej efektivně využívat a dobře se s ním sžít. A díky ocenění mám tak nějak v tomto směru a argumentaci nabito. V neposledn

Související dokumenty

Pracovní situace

Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Začínající učitelé
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Oblasti plánování zaměstnanců
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Kariérové poradenství
Vztah rodičů a školy pohledem práva
Řádná docházka žáka do školy a nepřítomnost žáka ve vyučování
Spolupráce rodiny a školy
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole

Poradna

Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Prodloužení zkušební doby
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Daňová uznatelnost dárků pro žáky soukromé mateřské školy