Mapa školy: Děti přicházejí do škol plny očekávání, postupem času ale nadšení opadá

Vydáno: 12 minut čtení

Možná někteří z vás zaregistrovali na konci loňského roku zprávu vyjadřující se k otázkám v šetření Mapa školy. Do projektu, který sleduje klima na českých školách, se zapojilo téměř 30 tisíc žáků základních škol a přes 21 tisíc rodičů. Nejen o zajímavých výsledcích jsme si v následujícím rozhovoru povídali s Annou Tzurnou, vedoucí projektu Scio – Mapa školy.

Mapa školy: Děti přicházejí do škol plny očekávání, postupem času ale nadšení opadá
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Mohla byste hned v úvodu vysvětlit, co je Mapa školy a v čem její šetření spočívá?
Jedná se o dotazníkové šetření realizované v mateřských, základních a středních školách. Každý rok jej využívají stovky škol nebo jejich zřizovatelů, pokud chtějí získat zpětnou vazbu o klimatu školy. Odpovídají v něm všechny typy osob, které mají se školou něco společného, tedy žáci i jejich rodiče, učitelé, ale také ostatní zaměstnanci škol. To ve finále poskytuje plastický obraz o spokojenosti s danou školou. Šetření je anonymní, takže zpětná vazba je upřímná.
Proč by si vůbec vedení školy mělo zjišťovat zpětnou vazbu prostřednictvím nějakého šetření, když jsou učitelé v každodenním úzkém kontaktu s žáky, rodiči i svými kolegy a mají takříkajíc průběžnou zpětnou vazbu?

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Bezplatné poskytování učebnic
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Jak komunikovat s dětmi, které prožívají ztrátu blízké osoby (rodiče)
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část

Poradna

Výuka Aj
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon