Laureátka GTP: Hodiny učitelů, kteří se sami dál nevzdělávají, musí jít k šípku

Vydáno: 11 minut čtení

Markétu Mylkovou, učitelku matematiky na Základní škole Krnov, Janáčkovo náměstí, ocenila porota Global Teacher Prize 2023 druhým místem. Jak vypadají její hodiny? Proč nedává domácí úlohy a jaký je její názor na sdílení hodin? Nejen to se dozvíte v našem rozhovoru.

Laureátka GTP: Hodiny učitelů, kteří se sami dál nevzdělávají, musí jít k šípku
Mgr.
Michaela
Váchová
Odborná editorka Učitelského měsíčníku
Díky umístění v Global Teacher Prize dostávají finalisté možnost hovořit o tématech, která jsou pro ně v rámci vzdělávání důležitá nebo je pálí. Která jsou ta vaše?
Pro mě jsou to asi tři hlavní oblasti. Tou první je systém hodnocení a jeho nastavení, což rezonuje celou republikou, zejména při příjímacích řízeních na střední i vysoké školy a maturitách. Systém se velmi podobá nějakému sítu, buď se to žákům podaří a „prolezou“, nebo nepodaří. Myslím si a na konkrétních lidech z okolí vidím, že uniká spousta studentů, kteří mají předpoklady a jsou vnitřně motivovaní, ale nemusejí psychicky zvládnout přijímačky. Nelíbí se mi argumenty ve smyslu, že když žák přijímačky „psychicky“ neudělal, nem