Interní školní mediace: jak využít vnitřní kapacity školy pro podporu komunikace a řešení konfliktů

Vydáno: 9 minut čtení

V každé škole najdeme dveře, chodby, třídy, spoustu lidí… a mimo jiné i konflikty, skryté či otevřené. Aby konflikty plnily svou pozitivní funkci (ukazují, že někdo potřebuje s něčím pomoct), potřebujeme je řešit rychle a zručně. Technika mediace nabízí zručnost, rychlost nabízí její specifická disciplína – interní školní mediace.

Interní školní mediace: jak využít vnitřní kapacity školy pro podporu komunikace a řešení konfliktů
Mgr.
Eva
Růtová
ředitelka platformy Školní
mediace
.CZ v organizaci Restorativní škola, z. s., mediátorka se specializací na školní prostředí, garantka a lektorka výcviků ve školní a vrstevnické (peer) mediaci, www.skolnimediace.cz
V posledním čísle
Speciálu
jsme se věnovali vymezení pojmu
mediace
. Podívali jsme se na to, kdo je to mediátor a kde ho najít. Vysvětlili jsme si rozdíl mezi mediací a školní mediací a seznámili se s možnostmi, jak se školním mediátorem sami stát. Představili jsme si tři základní podoby školní mediace: externí, interní a žákovskou (neboli vrstevnickou). V tomto čísle se zaměříme na situaci, kdy mediátorem je přímo interní pracovník školy.
Mediátor uvnitř školy

Související dokumenty

Pracovní situace

Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Konflikt se žákem. Postup při řešení problémů se žáky
Činnost výchovného poradce a metodika prevence v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Jak postupovat v případě konfliktních situací ve škole
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Školní psycholog na střední škole
Kariérové poradenství
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Zvyšování psychické odolnosti pedagogů
Adaptační kurzy
Školní metodik prevence
Mezioborová spolupráce při ochraně dětí ohrožených syndromem CAN
Jak komunikovat s dětmi, které prožívají ztrátu blízké osoby (rodiče)
Jednání výchovné komise
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Strategické řízení a plánování v digitální škole

Poradna

Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Účastníci zájmového vzdělávání ve školním klubu
Ředitel školy - uzavírání a vyplácení DPP
Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP
Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Vyzvedávání dítěte za ŠD opilým zákonným zástupcem
Právo na poskytování informací