Profesionální hudebníci připravili zábavné vzdělávací programy pro nejmenší děti

Vydáno: 2 minuty čtení

Hudbu podle vědců vnímají děti ještě před narozením a vážnou prý mají vůbec nejraději, říká jeden výzkum Institutu Marques v Barceloně. Tóny houslí, harfy nebo klarinetu tak zdaleka nepatří jen na pódia koncertních sálů.

Profesionální hudebníci připravili zábavné vzdělávací programy pro nejmenší děti
Helena
Bartošová
Filharmoniště
Koncerty vážné hudby pro rodiče a nejmenší děti někdy trochu připomínají mraveniště. Právě odtud odvozuje svůj název pražský
projekt Filharmoniště
, který se na klasiku pro děti a s dětmi specializuje.
Programy, které profesionální hudebníci připravili pro školky a nižší stupeň základních škol, zábavnou formou děti seznamují s hudebními nástroji, slavnými melodiemi i základními pojmy. Hlavně ale svou nakažlivou radostí z muzicírování vedou k lásce k hudbě. Filharmoniště v tuto chvíli nabízí tři různé programy. Hudební pohádka
Jak se Honza učil muzikantem
představuje dětem třeba klarinet, saxofon nebo housle, které se střídají v rukou Honzy a jeho průvodkyně po světe hudby. Víte, které části houslí se jmenují po zvířátkách? A kolik má harfa strun? Během představení
Za poznáním tajů hudby s princeznami
se děti dozvědí spoustu zajímavostí a poslechnou si nejen ty nejvážnější autory, ale i pohádkové melodie v podání harfy a houslí. Třetí program je hudebně-taneční pásmo, ve kterém hlavní roli hrají housle a baletka. Hodí se hlavně pro ty, kterým hudba učaruje tak, že se na jejích tónech nechají unést lehkým tanečním krokem.
Všechny programy jsou akustické a není potřeba nic speciálního připravovat. V případě hezkého počasí se první dva dají uspořádat třeba i venku na zahradě. Vhodné jsou pro děti zhruba od tří do osmi let a hudebníkům se osvědčilo, když v publiku není víc než šedesát dětí najednou. Všechny další potřebné informace včetně kontaktu jsou k nalezení na webových stránkách projektu Filharmoniště – www.filharmoniste.cz.
Kontakt: +420 606 179 458 / rezervace představení; Filharmoniste@gmail.com

Související dokumenty

Pracovní situace

Bílá kniha
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Školní vzdělávací program - metodické materiály
Revize RVP
Mediální vzdělávání
Přehled hlavních strategických a koncepčních dokumentů v oblasti vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia
Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Školní program EV a jeho tvorba
Školní kurikulum – tvorba ŠVP
Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání
Školní řád MŠ - směrnice a komentář
Koncepce rozvoje informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Některé problémy spojené s pořádáním „školky v přírodě“
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání
Školní řád MŠ – vzdělávání dětí distančním způsobem

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Mzdové náklady na kuchařky v mateřské škole
Přijetí dítěte do MŠ po odvolání a registrační číslo
Adaptační doba pro dítě v MŠ a možnost vyloučení
Příspěvek z FKSP na obědy u školky
Navýšení kapacity školní jídelny
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Možnost současného přihlášení dítěte ve dvou mateřských školách
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Výuka Aj
Docházka do MŠ v předškolním roce dítěte
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Předškolák a očkování