V tomto článku se s vámi chci podělit o zkušenosti volajících, kteří se na Linku pro rodinu a školu 116 000 obraceli v době říjnového postupného uzavírání obou stupňů základních škol. V mnoha krajích se v polovině října k sílící epidemii přidaly též vydatné deště, což pro některé rodiny znamenalo další komplikaci. Jiné domácnosti sice zůstaly velké vody ušetřeny, ale do cesty se jim připletly tzv. normální potíže, které se za proticovidových opatření staly obtížně překonatelnými. Naštěstí v mnoha případech tyto rodiny narazily na velkorysé učitele se smyslem pro humor, jak je možno vidět z následujících případů.1)
Jak čelí obtížím distančního vzdělávání velkorysí učitelé
Mgr.
Jarmila
Kubáňková
Ph.D.
metodička služeb 116 000 a 116 123, statutární zástupkyně Cesta z krize, z. ú.
Začněme příběhem takřka banálním. V rodině je jedno dítě v 1. třídě ZŠ, druhé je předškolák. Oba rodiče pracují v profesích, které jsou pro chod společnosti důležité, nelze je však vykonávat distančně. S uzavřením ZŠ si oba rodiče plánují pracovní směny tak, aby se se školákem mohl jeden nebo druhý účastnit online výuky. Po pá