Učitelé si medaile zaslouží. Jejich role je pro společnost klíčová

Vydáno:

Každý pedagog má za sebou svůj vlastní příběh, který zanechá ve školství určitou stopu. Tu největší, nejen na českém území, zanechal Jan Amos Komenský - pedagog, filozof a spisovatel, který definoval zásady moderní pedagogiky a také učitelské profese.

Učitelé si medaile zaslouží. Jejich role je pro společnost klíčová
Mgr.
Kateřina
Valachová,
Ph. D.,
ministryně školství, mládeže a tělovýchovy
Narodil se 28. března, v den, který se později stal v České republice Dnem učitelů. Klíčovou roli učitelů je určitě třeba připomínat nejen na konci března. Nicméně 28. březen se v posledních dvaceti letech symbolicky využívá jako příležitost k tomu, abychom ocenili a předali medaile všem těm učitelům, kteří ve školství dosáhli významné pedagogické práce.
Medaile MŠMT prvního a druhého stupně, které jsem i já měla čest letos v Senátu předat, se udělují již od roku 1997 jako nejvyšší ocenění působení v resortu školství. Při předávání ocenění vnímám rozmanitost učitelů. Obdivuji jejich píli, zájem a nasazení motivovat děti. Je úžasné, že tito učitelé v dětech vidí to nejlepší, rozvíjejí jejich talent a vedou je správným směrem, a to nejen v jejich vzdělávání, ale i v samotném životě. Proto je role učitelů pro společnost klíčová a medaile jim právem náleží. Ke své záslužné práci si jistě zaslouží i lepší podmínky. O jejich zajištění se snažím každý den.
Ocenění nepatří pouze jednotlivcům. Jen letos jsem předala medaili i dvěma kolektivům. Je mi sympatické, že kandidáty může navrhnout ředitel, učitel, žák, rodič, nebo třeba i obec, kraj. Zkrátka každý, kdo chce přispět k ocenění dobré práce ve školství. To, že každoročně přijde několik desítek nominací, je pro mě známkou, že nám všem na učitelích záleží a za to velmi děkuji.

Související dokumenty

Pracovní situace

Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Schéma posuzování návratu ze zahraničí školami podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví
Pracovní volno a očkování proti COVID-19
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Cíle profesního učení
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Rozvoj pedagogických pracovníků
Komisionální zkouška žáka střední školy
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na SŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v ZUŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na VOŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 2. stupni ZŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v jazykové škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga

Poradna

Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Platová třída
Odměna za očkování
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Prodloužení zkušební doby
Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Úvazek
Úvazek
Podnapilý rodič