Socio-emoční učení je v posledních letech stále častěji zmiňováno jako jeden z klíčových prvků kvalitního vzdělávání. Nejde jen o „další doplněk“ k výuce, ale o dovednosti, které děti i dospívající skutečně potřebují pro svůj život – schopnost rozpoznat a regulovat emoce, zvládat náročné situace, řešit problémy a budovat pozitivní vztahy. Výzkumy i praxe ukazují, že tyto dovednosti pomáhají nejen zlepšit atmosféru ve škole, ale dlouhodobě přispívají i k duševnímu zdraví, úspěšnosti ve studiu i spokojenosti v osobním životě (CASEL, 2023).
Od školení k podpoře po celý rok:socio-emoční učení je celoškolní prevence, která funguje
Mgr.
Monika
Kubásková
expertka organizace SOFA
Organizace Society for All (SOFA) se dlouhodobě snaží o systémové zakotvení podpory socio-emočního učení ve školách jako klíčového prvku prevence.