Aktuality - strana 276

Díky Nadačnímu fondu Magdaleny Kožené se 30. května příštího roku uskuteční nejrozsáhlejší kulturní akce v historii České republiky, která upozorní na význam uměleckého vzdělávání dětí. Do prvního ročníku celostátního happeningu ZUŠ Open se již nyní zapojilo 338 základních uměleckých škol z různých koutů Čech a Moravy. Akce se tedy aktivně zúčastní více než dvě třetiny ze všech 488 registrovaných základních uměleckých škol u nás. Na náměstích, v ulicích, kulturních domech, divadlech i v galeriích či v parcích proběhne oslava umění. Hlavními protagonisty oslav se stanou malí umělci, žáci i celé umělecké soubory škol.  ZUŠ Open si klade za cíl podpořit a vyzdvihnout umělecké vzdělávání u nás, které díky propracovanému systému výuky, dlouhodobé pedagogické tradici a široké dostupnosti nemá ve světě obdoby. 
Vydáno: 28. 11. 2016
Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání a další vize a cíle v oblasti regionálního školství byly tématy výroční konference Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV), která se konala 22. listopadu 2016 v hotelu Don Giovanni v Praze.
Vydáno: 25. 11. 2016
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zjistila v tržní síti nebezpečnou potravinu – Jahody v mírně sladkém nálevu – kompot.
Vydáno: 25. 11. 2016
Česká školní inspekce v příloze zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na rozvoj čtenářské, matematické a sociální gramotnosti na základních a středních školách ve školním roce 2015/2016.
Vydáno: 25. 11. 2016
Angličtina, němčina a španělština, to je žebříček nejžádanějších jazykových kurzů podle devítiletého sběru dat, který realizuje vzdělávací společnost Tutor mezi zájemci o výuku jazyků. Po třech letech se německý jazyk umístil na druhém místě hned za angličtinou a na bronzovou příčku odsunul španělštinu. Zájem o její výuku naopak v posledních třech letech stagnuje.
Vydáno: 25. 11. 2016
Co vědí vaši žáci o rozvojových oblastech světa? V jaké podobě známe tyto oblasti z médií? Jak a ve kterých předmětech učit o globálním rozvojovém vzdělávání? Přihlaste se na konferenci Mediální obraz rozvojových témat a zjistěte, o co usilují zahraniční zpravodajové a fotografové nebo jak se vyučuje GRV v praxi. Vyzkoušejte si jak mluvit s žáky o kontroverzních tématech i jak přejít od slov ke konkrétním činům a akcím.
Vydáno: 25. 11. 2016
Srdečně Vás zveme na diskuzi, která se bude konat při příležitosti oslavy 15 let vzdělávacího programu Varianty společnosti Člověk v tísni.
Vydáno: 25. 11. 2016
Známe vítěze! Hlasování všech zúčastněných na půdě Parlamentu ČR dopadlo nejpříznivěji pro Střední školu polytechnickou Jílová v Brně, která se svým projektem Za lepší školní prostředí inspirovala i další školy. 
Vydáno: 25. 11. 2016
Péče o ohrožené děti je mezioborovou problematikou, která však mnohdy není jednotně meziresortně provázaná. Vládou schválený  „Národní akční plán k naplnění Strategie ochrany práv dětí“  proto jasně definuje návrhy ke sjednocení systému ochrany práv dětí a služeb pro rodiny s dětmi.
Vydáno: 24. 11. 2016
Celkem 115 nových učeben pro 3400 žáků základních škol by do roku 2023 mělo vzniknout v lokalitách kolem Prahy, které mají problém se zajištěním povinné školní docházky. O novém programu informuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vládu, která ho na svém dnešním zasedání schválila. 
Vydáno: 24. 11. 2016
Ministerstvo školství chystá odklad zavedení povinné maturity z matematiky vzhledem k rozdílné úspěšnosti žáků na různých typech škol.
Vydáno: 24. 11. 2016
Jeden svět na školách, vzdělávací program společnosti Člověk v tísni, připravil tři nové audiovizuální lekce k mediálnímu vzdělávání. Pod názvem 3 podoby propagandy jsou učitelům zdarma k dispozici na audiovizuálním portálu jsns.cz. Lekce seznamují studenty středních škol a žáky vyšších ročníků základních škol s nacistickou, komunistickou a aktuální kremelskou propagandou. Doplňují audiovizuální lekce Současná ruská propaganda, jež představil Jeden svět na školách loni a které vyvolaly velký ohlas a upoutaly i první kanál ruské státní televize Rossija 1, která se jim věnovala v obsáhlé reportáži o protiruské informační válce. 
Vydáno: 24. 11. 2016
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyčlenilo dalších 30 milionů korun na školní obědy pro sociálně znevýhodněné děti. Příjemci dotačního programu budou pro rok 2017 opět neziskové organizace, které následně zajistí úplatu za školní obědy žákům základních škol, jejichž rodiče nejsou schopni z finančních důvodů tyto obědy hradit. Žadatelé můžou podávat přihlášky do konce listopadu.
Vydáno: 23. 11. 2016
Ve dnech 21. - 22. 11. 2016 se v Bruselu uskutečnilo pravidelné zasedání Rady Evropské unie ve formátu ministrů zodpovědných za vzdělávání, mládež, kulturu a sport. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy na jednání zastupoval náměstek pro řízení sekce operačních programů Václav Velčovský.
Vydáno: 23. 11. 2016
V úterý 22. listopadu 2016 se premiér Bohuslav Sobotka setkal s ministryní školství, mládeže a tělovýchovy Kateřinou Valachovou. Jednání se uskutečnilo v rámci bilančních setkání předsedy vlády s ministry. Premiér na nich vyhodnocuje dosavadní práci členů vlády a stanovuje priority pro zbývající období. Premiér Sobotka mluvil s ministryní Valachovou například o zvyšování platů ve školství, navyšování kapacit mateřských škol či o podpoře sportu.
Vydáno: 23. 11. 2016
Jako jeden z nástrojů podpory škol a školských zařízení nabízí Česká školní inspekce k využití informační systém InspIS PORTÁL, který plní roli multifunkčního webového portálu, jenž všem subjektům zapsaným ve školském rejstříku umožňuje veřejně publikovat komplexní informace o jejich činnostech (veřejnost pak může prostřednictvím tohoto systému vyhledávat dostupné školy a školská zařízení dle zadaných parametrů a kritérií). Každá škola a každé školské zařízení má možnost jednoduše naplnit svůj profil (ke dni 22. 11. 2016 systém InspIS PORTÁL disponuje cca 3.700 vyplněnými profily). Noví uživatelé, kteří svůj profil dosud nenaplnili a chtějí tak učinit, naleznou potřebné informace v příslušném manuálu.
Vydáno: 23. 11. 2016
Mateřská a základní škola s rozšířeným vyučováním jazyků Magic Hill je životní projekt budování a výstavby školy paní jednatelky ing. Martiny Olivové. Před 12 lety založila v Říčanech u Prahy mateřskou školu, následně 1. stupeň a letos pokračuje 2. stupněm ZŠ. Během této doby vyrostla škola z původních 10 dětí na cca 220, přičemž cílová kapacita je 300 dětí. Za tuto dekádu si škola vybudovala stabilní pedagogický sbor o více jak 40 lidech, který dennodenně aspiruje na vyšší kvalitu pedagogické práce. K tomu mají nyní školka i škola pozoruhodné prostorové podmínky - 15. listopadu 2016 byl zkolaudován a den poté slavnostně otevřen  kampus MŠ a ZŠ. Stavba vyrostla doslova na zelené louce, sycena nadlidským pracovním vypětím paní Olivové, za rekordních 250 dnů od zahájení stavebních prací. Architektura školy zohledňuje všechny nároky na moderní edukační prostředí, pedagogický projekt – tedy vlastní výuka – je založen na progresivních trendech ve vzdělávání, zejména individuálním přístupu a vědecky designovaném vzdělávacím obsahu, tzv. dovednostech pro 21. století (21st Century Learning Design, na jehož vývoji se podílely Microsoft, Intel a Cisco). 
Vydáno: 23. 11. 2016
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  vyhlašuje  na období od 1. 1. 2017 do 31. 12. 2017  dotační neinvestiční program  Podpora aktivit integrace cizinců na území ČR (Č. j.: MŠMT - 24981/2016-1)
Vydáno: 22. 11. 2016
Od školního roku 2020/21 by z matematiky mohli povinně maturovat jen žáci na gymnáziích a lyceích. Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová vládě předloží dvě varianty, v nichž budou mít střední odborné školy odložený start povinné maturity z matematiky na rok 2022, nebo 2023. 
Vydáno: 22. 11. 2016
"Já pracuji na divadelním poli, kde se se zapojením osob se znevýhodněním již dávno potkáváme, například při dramatické výchově neslyšících a společných inscenacích s nimi, nebo při zapojení různých fyzických handicapů do divadelních představení,“ říká Arnošt Goldflam, jeden z nejznámějších českých divadelníků, oblíbený umělec mnoha talentů, autor více než osmdesáti divadelních her a dramatizací a řady knih určených zejména dětskému publiku. Dále také úspěšný režisér, divadelní i filmový herec a v neposlední řadě také profesor oboru dramatické umění na dvou našich hlavních divadelních akademiích - Janáčkově akademii múzických umění v Brně (JAMU) a Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze (DAMU).
Vydáno: 21. 11. 2016