Revize ICT

Z některých sociálních sítí by se mohlo zdát, že zásadnější změny ve vzdělávání stát dobře dělat neumí. Konkrétně mám na mysli kurikulární reformy, tedy změny rámcových vzdělávacích programů (RVP), podle kterých si školy vytvářejí vlastní školní programy. ...
Vydáno: 21. 4. 202511 minut čtení
Proměna toho, co a jak se mají děti a studenti ve školách učit, je v posledních týdnech a měsících velkým tématem. Přispívá k tomu mimo jiné i skutečnost zrychlujícího se světa a častěji se měnících potřeb pracovního trhu. Národní pedagogický institut ČR ...
Vydáno: 20. 2. 20254 minuty čtení
Školy připravují žáky na budoucnost, která je čím dál více digitální. Internetové bankovnictví se pro nás všechny stalo normou a svou totožnost můžeme prokazovat elektronickou verzí občanského průkazu. Podnikatelé mají povinnost mít datovou schránku ...
Vydáno: 18. 11. 20245 minut čtení
Úpravy v souvislosti s revizemi vzdělávacího programu jsou dnes nezbytnou součástí cesty ke kvalitnímu a modernímu vzdělávání. Ředitelé a pedagogové tak čelí výzvě, jak tyto změny vhodně, smysluplně a citlivě začlenit do školního prostředí a zároveň udržet ...
Vydáno: 23. 9. 20245 minut čtení
Modernizovaná verze rámcových vzdělávacích programů pro MŠ, ZŠ, SŠ - https://revize.rvp.cz/verejna-konzultace
Vydáno: 27. 5. 20241 minuta čtení
V předchozím čísle Řízení školy jsem představil analýzu, kterou EDUin vydal v rámci svého pravidelného Auditu vzdělávacího systému. V minulém článku jsem se věnoval podmínkám naplňování Strategie 2030+ jako celku, dnes vám nabízím nezávislý pohled na ...
Vydáno: 22. 4. 202432 minut čtení
Od května 2023 se rozšířila podpora pro školy při zavádění revize RVP v informatické a digitální oblasti o možnost individuálních konzultací s krajskými ICT metodiky – KIM, a to např. v tématech efektivního zapojování technologií do výuky, využívání ...
Vydáno: 22. 5. 20236 minut čtení
Články s metodikami a inspiracemi do výuky patří k formám podpory, které vítají jak školy, jež se připravují na výuku nové informatiky a začlenění digitálních kompetencí, tak ty, které podle revidovaného RVP v informatické a digitální oblasti už učí.
Vydáno: 17. 5. 20234 minuty čtení
O tom, jak se na úrovni školy vypořádat se změnami, které v roce 2021 přinesla revize RVP ZV v informatické a digitální oblasti, hovoříme s Václavem Nádvorníkem, zástupcem ředitele ZŠ Londýnská v Praze, který zároveň působí jako konzultant pro školy v ...
Vydáno: 20. 3. 20238 minut čtení
Přes sedmdesát procent základních škol má za sebou úpravu školních vzdělávacích programů týkající se nové informatiky, digitální kompetence a už sbírá zkušenosti s výukou. Vyplývá to z dotazníkového šetření Národního pedagogického institutu ČR ze září ...
Vydáno: 23. 1. 20237 minut čtení
Název nového podcastu Národního pedagogického institutu ČR odkazuje k inovacím ve vzdělávání s využitím digitálních technologií, k rozvíjení digitálních kompetencí učitelů i žáků a k nové informatice. A také naznačuje, že digi je in. Anebo není?
Vydáno: 12. 12. 20225 minut čtení
Individuální konzultace s odborníky jsou důležitou součástí podpory Národního pedagogického institutu ČR školám v souvislosti s výukou nové informatiky a začleněním digitální kompetence do jednotlivých předmětů. Využívají je zejména ředitelé těch škol ...
Vydáno: 21. 11. 20228 minut čtení
Devět měsíců dělí základní školy od povinného zahájení výuky podle revidovaného RVP ZV v digitální oblasti na prvním stupni, druhý stupeň musí začít o rok později. Jak se co nejrychleji „dostat do obrazu“, pokud s přípravami začínáte? Například díky nové ...
Vydáno: 20. 10. 20226 minut čtení
DIGIplovárna je součástí podpory škol při revizích RVP ZV v digitální oblasti. Nejde však o klasickou vzdělávací akci, spíše o přátelský prostor ke sdílení zkušeností v menších skupinkách účastníků. Každá DIGIplovárna má svého „plavčíka“, vyškoleného ...
Vydáno: 17. 10. 20225 minut čtení
Těžko bychom nacházeli obor, který neprošel proměnou díky digitálním technologiím. Tyto změny je třeba promítnout i do výuky jednotlivých vzdělávacích oborů ve školách. Postupně tak začnou ve všech předmětech přibývat aktivity využívající technologie k ...
Vydáno: 22. 9. 20224 minuty čtení
Od prvního září mají před sebou základní školy poslední rok příprav na výuku nové informatiky a rozvíjení digitálních kompetencí žáků na prvním stupni. Na druhém stupni je třeba začít učit podle revidovaného RVP ZV v informatické a digitální oblasti o rok ...
Vydáno: 22. 8. 20229 minut čtení
Tento školní rok přináší poslední možnost přípravy na výuku podle revidovaného RVP ZV v informatické oblasti. Tedy minimálně pro první stupně základních škol, kde musí být povinně zahájena výuka od 1. září 2023. Na celém druhém stupni je třeba začít ...
Vydáno: 22. 8. 20228 minut čtení
Upravit školní vzdělávací program, promyslet náběh výuky i organizační zajištění vč. dělení tříd či využití dvouhodinovek – jen za těmito stručně formulovanými cíli se skrývá množství dílčích úkolů a hodin jednání v širším vedení školy, porad s ...
Vydáno: 23. 5. 20227 minut čtení
Digitalizace ve školství pokračuje. Po náročném covidovém období je už i prostor pro vstupní analýzy, strategické plánování rozvoje digitální infrastruktury, nákupy pomůcek k výuce nové informatiky a rozvíjení digitálních kompetencí. IT guru jsou ...
Vydáno: 19. 4. 20226 minut čtení

Poznámka k dokumentu