Podle ICT revizí z roku 2021 učí povinně už všechny základní školy, střední to čeká od školního roku 2025/26. Jak na změnu, která přinesla rozvoj digitálních kompetencí do všech předmětů, navazuje současný revidovaný RVP ZV a v čem se můžeme poučit z revizí, které ve školách už naplno běží, popisuje Daniela Růžičková z NPI ČR. Na obou revizích se totiž podílela.
Neděláme revoluci, novým RVP spíš doháníme některé školy, které tak už dávno učí
Lucie
Šnajdrová
spolupracovnice redakce.
Jak se vlastně daří zavádět ICT revize, jde to v některých předmětech lépe než v jiných?
Celkově se to daří dobře, z dotazníkových šetření nám vychází, že přes 90 % základních škol a gymnázií bylo na začátku školního roku připraveno na rozvoj digitálních kompetencí. Pokud jde o informatiku, k přijetí určitě pomohly a pomáhají připravené učebnice a modelové osnovy z imyšlení a vzdělávání, které školám nabízíme. Mezi učiteli informatiky panovala zpoč