Ceny pro nejinspirativnější pedagogy České republiky Global Teacher Prize byly předány už před prázdninami. V Učitelském měsíčníku budeme rozhovory se všemi třemi vítězi zveřejňovat postupně. Začínáme Romanem Göttlicherem, který získal první místo. Je učitelem na střední průmyslové škole, obchodní akademii a jazykové škole ve Frýdku-Místku, kde učí dějepis a občanskou výchovu. Zároveň je i výchovným poradcem a ve svém regionu působí jako koordinátor projektu Dějepis+. Jako nejšílenější nápad svého života označil založení fitcentra. To už nemá. Vyměnil ho za učitelské poslání, k němuž přistupuje zodpovědně i s humorem. A jeho žáci to umějí náležitě ocenit, o čemž se můžete při čtení řádků níže přesvědčit sami.
Vítěz GTP: Zpětná vazba mě učí vnímavosti i otevřenosti
Mgr.
Michaela
Váchová
Odborná editorka Učitelského měsíčníku
Jaký je to pocit, být nejinspirativnějším učitelem v Česku?
Pořád si na to zvykám. Mám obrovskou radost. Jednak z toho, že se to povedlo, ale také mě moc těší, že témata, o nichž bych rád mluvil, mají najednou mnohem větší dosah a jsou slyšet. Samozřejmě si uvědomuji i závazek, který to s sebou nese.
Pojďme některá z těch témat rovnou otevřít.
Napadají mě hned dvě. Proměna výuky dějepisu a především wellbeing učitelů. Pedagogická činnost je velmi náročná profese, je potřeba pracovat na psychohygieně, v této oblasti vidím obrovské rezervy. Když na ní zapracujeme, pomůžeme v důsledku i žákům. Říká se: Šťastná matka, šťastné dítě. Dovolím si par