Vítěz GTP: Zpětná vazba mě učí vnímavosti i otevřenosti

Vydáno: 11 minut čtení

Ceny pro nejinspirativnější pedagogy České republiky Global Teacher Prize byly předány už před prázdninami. V Učitelském měsíčníku budeme rozhovory se všemi třemi vítězi zveřejňovat postupně. Začínáme Romanem Göttlicherem, který získal první místo. Je učitelem na střední průmyslové škole, obchodní akademii a jazykové škole ve Frýdku-Místku, kde učí dějepis a občanskou výchovu. Zároveň je i výchovným poradcem a ve svém regionu působí jako koordinátor projektu Dějepis+. Jako nejšílenější nápad svého života označil založení fitcentra. To už nemá. Vyměnil ho za učitelské poslání, k němuž přistupuje zodpovědně i s humorem. A jeho žáci to umějí náležitě ocenit, o čemž se můžete při čtení řádků níže přesvědčit sami.

Vítěz GTP: Zpětná vazba mě učí vnímavosti i otevřenosti
Mgr.
Michaela
Váchová
Odborná editorka Učitelského měsíčníku
Jaký je to pocit, být nejinspirativnějším učitelem v Česku?
Pořád si na to zvykám. Mám obrovskou radost. Jednak z toho, že se to povedlo, ale také mě moc těší, že témata, o nichž bych rád mluvil, mají najednou mnohem větší dosah a jsou slyšet. Samozřejmě si uvědomuji i závazek, který to s sebou nese.
Pojďme některá z těch témat rovnou otevřít.
Napadají mě hned dvě. Proměna výuky dějepisu a především wellbeing učitelů. Pedagogická činnost je velmi náročná profese, je potřeba pracovat na psychohygieně, v této oblasti vidím obrovské rezervy. Když na ní zapracujeme, pomůžeme v důsledku i žákům. Říká se: Šťastná matka, šťastné dítě. Dovolím si par

Související dokumenty

Pracovní situace

Začínající učitelé
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Zákonný zástupce
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Vzdělávání koordinátorů EV
Organizace odborné praxe - směrnice
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Používání učebnic v základní a střední škole
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Pedagogická intervence na základní škole a výkaz P1c-01
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest

Poradna

Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Daňová uznatelnost dárků pro žáky soukromé mateřské školy
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Prodloužení zkušební doby
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace