Tři laureáti ceny Global Teacher Prize Czech Republic ve společném rozhovoru

Vydáno: 11 minut čtení

Na začátku června proběhlo slavnostní vyhlášení vítězů GTP – cen udělovaných inspirativním pedagogům. Jedná se o variantu mezinárodního ocenění, kterou u nás organizuje EDUin. Z deseti finalistů získala pomyslné zlato prvostupňová učitelka paní Magdalena Málková ze ZŠ Prosperity v Nové Vsi u Kolína. Pan Daniel Pražák, učitel přírodopisu a dějepisu z pražské Základní školy Strossmayerovo náměstí, skončil na druhém místě a třetí příčku obsadila paní Barbora Havířová, která učí matematiku, fyziku a informatiku na brněnském Gymnáziu Elgartova. Řízení školy bylo na akci partnerem, naši redakci proto velmi těší, že se můžeme všech tří výherců zeptat na několik otázek.

Tři laureáti ceny Global Teacher Prize Czech Republic ve společném rozhovoru
Mgr.
Michaela
Váchová
Vedla rozhovor, odborná editorka Učitelského měsíčníku.
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=18439.jpg
Každý učíte na škole poskytující jiný stupeň vzdělávání. Co vás nejvíc baví na vašich žácích právě z hlediska věku?
MM:
Baví mě jejich spontaneita, otevřenost a bezelstnost. Taky se mi líbí jejich odvaha ptát se i na zdánlivě nesmyslné otázky: Existuje hydrolokomotiva? Kdy vymřeli jednorožci? Kde bydlí mimoni? To nadšení zkoumat a objevovat svět. Učení berou jako nikdy nekončící dobrodružství.
DP:
Druhý stupeň je moje k

Související dokumenty

Pracovní situace

Začínající učitelé
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Řízení změny
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Videokonference pro komunikaci školy na dálku
Pyramida vitality - užitečný nástroj pro analýzu i stanovení cílů
Nesouhlas zákonného zástupce žáka s nošením roušek
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Řízení distanční výuky
Jak vytvořit správně online „rodičák“?
Školní družina a kritéria ČŠI
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Pedagogická intervence na základní škole a výkaz P1c-01

Poradna

Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Daňová uznatelnost dárků pro žáky soukromé mateřské školy
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Prodloužení zkušební doby
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru