Teatroložka a pedagožka Marcela Magdová: Zájem o divadelní studia během covidu neklesl, naopak

Vydáno: 12 minut čtení

Překladatelka, teatroložka, divadelní publicistka, a jak sama říká, především pedagožka Marcela Magdová sepjala s divadlem a historií celou profesní kariéru. Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy vystudovala divadelní vědu a historii, působí na katedře germanistiky a slavistiky Západočeské univerzity a divadlu se z pedagogického hlediska věnuje na Vyšší odborné škole herecké. Pandemie koronaviru nezasáhla jen divadla, kterým prakticky přerušila celkový provoz, ale i rozsah působení této školy. Na rozdíl od prázdných sálů ale zaregistrovala opačný fenomén – během covidu zájem o divadelní studia vzrostl. Nejen o zájmu studentů, ale i o formách divadelní publicistiky, společných jevech s kinematografií i o tom, jak veřejnosti tlumočit zájem o divadlo, jsme si povídali v dnešním rozhovoru.

Teatroložka a pedagožka Marcela Magdová: Zájem o divadelní studia během covidu neklesl, naopak
Mgr.
Oliver
Jahn
Spolupracovník redakce
Jaký rozsah má vaše pedagogické působení na herecké VOŠ?
Nejmladším studentům, se kterými se potkám, je devatenáct let. Vyšší odborná škola je tříletá a učím tam prakticky celý korpus, od prvního ročníku do třetího. Záleží na rozložení předmětů, ale vzhledem k tomu, že učím dějiny divadla, se to různě střídá. Neznamená to, že musím zákonitě každý rok učit všechny tři ročníky. Ale jsem s nimi průběžně celé studium v kontaktu, i v rámci dalších předmětů.
Vedu zde kabinet teoretických předmětů. Neučím všechny, ale mám na starosti právě zmíněné dějiny divadla, interpretační seminář a diplomový seminář, tedy vedení prací, kterými pak studenti končí.
Jak to jde dohromady s prací na Západočeské univerzitě?
Na Západočeské univ

Související dokumenty

Pracovní situace

Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Nesouhlas zákonného zástupce žáka s nošením roušek
Řízení distanční výuky
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Škola v době mimořádných opatření - pohled vedení školy
Začínající učitelé
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Příprava školy na kontrolu České školní inspekce
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Oblasti plánování zaměstnanců
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Kariérové poradenství
Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Pedagogická intervence na základní škole a výkaz P1c-01
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Řádná docházka žáka do školy a nepřítomnost žáka ve vyučování
Spolupráce rodiny a školy

Poradna

Vánoční prázdniny – nepřerušený provoz školní družiny
Online výuka
Pracovní náplň
FKSP a proplácení ochranných pomůcek
FKSP a očkování
Provoz MŠ
Vracení úplaty