Využití ucpávek do uší pro zlepšení kognitivního výkonu u dětí s ADHD

Vydáno:

Přestože se hyperaktivní děti vyskytovaly v naší společnosti odjakživa, porucha ADHD se více začala diagnostikovat až v posledních 30 letech. Tato čtyři písmena však s sebou nesou spoustu předsudků a pro mnohé se jedná o pouhou výmluvu a nálepku pro děti, které jsou zlobivé a nevychované. Rodiče těchto dětí, jejich přátelé, učitelé i děti samotné však vědí, že se jedná o skutečný a nepředstíraný problém, který má dopad na spoustu aspektů lidského života.

Využití ucpávek do uší pro zlepšení kognitivního výkonu u dětí s ADHD
Mgr.
Aneta
Baierová
Psychiatrická nemocnice Horní Beřkov
Samotná pozornost je velmi důležitou kognitivní funkcí a velmi úzce souvisí s mnoha každodenními činnostmi, které běžně vykonáváme, od prostého hledání ztracených klíčů až po řešení složitých matematických úkolů. Běžně však vůbec nepostřehneme, že klíčovým procesem, který běží na pozadí všech těchto aktivit, je právě zaměřená pozornost a soustředěnost. Ve chvíli, kdy ale trpíme poruchou pozornosti, si naplno uvědomíme, jak velký vliv to bude mít na náš reálný život. Pouze pokud je v dostatečné míře aktivována pozornost, člověk může efektivně zpracovávat informace, plánovat, reagovat promyšleně a odpovídajícím způsobem.
Jak se ADHD u dětí projevuje?
ADHD tedy pak v praxi vypadá tak, že dítě není schopné se soustředit delší dobu, přechází od jedné činnosti ke druhé, zároveň nechává původní činnost nedokončenou. Často opomíjí

Související dokumenty

Pracovní situace

Mimoškolní akce školy – režim dne a harmonogram
Jak komunikovat s dětmi, které prožívají ztrátu blízké osoby (rodiče)
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (2. část)
Povinnosti a možnosti zaměstnavatele za mimořádné situace
Zajištění BOZP při provozu na krizových školách
Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Aplikace bio-optimalizovaného pro-kognitivního osvětlení do školských zařízení
Nástup do práce - znovu otevření škol v době mimořádných opatření
Jak má ředitel školy postupovat, pokud je u zaměstnance/žáka školy potvrzena nákaza virem Covid 19?
Jak má ředitel školy postupovat, pokud je potvrzena nákaza virem Covid 19 u rodinného příslušníka žáka/zaměstance školy?
Covid-19 jako nemoc z povolání
Může ředitel nařídit učitelům, aby se nechali očkovat proti covid-19?
Stanovisko k nutnosti mít souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely testování žáků od 12. 4. 2021
Provádění vstupních, periodických a dalších pracovnělékařských prohlídek po ukončení nouzového stavu
Indispoziční volno
Mimoškolní akce školy (zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví)
Lyžařský výcvik
Kurz horské turistiky

Poradna

Zmocnění zdravotníka
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí