Každý poradenský pracovník ve školství se někdy ocitne i v roli krizového interventa. Na sklonku léta jsme proto inspiraci k této oblasti naší práce hledali v rozhovoru s Markem Mičkem z organizace Cesta z krize, která provozuje bezplatné krizové linky. Jedna z nich se přímo zaměřuje na podporu rodiny a školy, těžko tedy hledat povolanější instituci.
První hovor, první šance: jak funguje krizová intervence
PhDr.
Lenka
Krejčová
Ph.D.
DYS-centrum®Praha, z. ú., ZŠ Poznávání, s. r. o.
Práce krizového interventa má poměrně široký záběr. Na co konkrétně se zaměřujete vy?
Věnuji se telefonické krizové intervenci. V Cestě z krize provozujeme dvě bezplatné krizové telefonní linky, jedna je pro dospělé, jedna pro děti. Dříve jsem se specializoval na práci s dospělými na lince první psychické pomoci, ale díky zkušenostem ze školní psychologie jsem „přesedlal“ na telefonickou krizovou intervenci se zaměřením na děti. A obecně na problematiku dětí, což znamená i práci s rodiči, odborníky ze škol, výchovnými poradci, pedagogy.
Jsou oblasti krizové intervence, které jsou vám bližší, kterým se rád věnujete?
Pole působno