Školní vzdělávací program

Vydáno: 2 minuty čtení

Od 1. 9. 2011 máme na škole zřízeny nově 2 třídy pro žáky s lehkým mentálním postižením. Do našeho ŠVP jsme vložili přílohu, která obsahuje vzdělávací obsah jednotlivých vzdělávacích oborů právě pro tyto žáky a tedy pro jiný vzdělávací program. V běžných třídách uvádíme oficiálně název takto: Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Zdravá škola - škola pro všechny, od 1. 9. 2009. Jaký název ŠVP máme uvádět pro tyto žáky? Logicky vyplývá: ŠVP ZV Zdravá škola – škola pro všechny, od 1. 9. 2011 (byla provedena nově úprava, tedy uvádíme i nové datum). Jak ale bude z názvu ŠVP patrné, že se jedná o jiný vzdělávací program? Lze uvádět, že se jedná o přílohu pro žáky s LMP?

SOUVISEJÍCÍ PŘEDPISY:
 
§ 4, 5 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění p. p.
 
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání – příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením VÚP Praha 2005
Podle dokumentu „Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání – příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením“, který byl vytvořen Výzkumným ústavem pedagogickým v roce 2005 a schválen MŠMT, se
ŠVP pro vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
vytváří ve všech školách, které realizují vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Z názvu ŠVP musí být zřejmé, že byl zpracován podle přílohy RVP ZV upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. ŠVP musí zachovávat specifické principy stanovené RVP ZV-LMP, zejména to, že ŠVP ZV-LMP je součástí ŠVP ZV a představuje jeho modifikaci pro vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením; dále to, že ŠVP ZV a jeho příloha ŠVP ZV-LMP musí být navzájem prostupné.
Pokud má název vašeho ŠVP ZV-LMP zohlednit tyto skutečnosti, pak se v něm musí údaj o vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením objevit, například – ŠVP ZV Zdravá škola – škola pro všechny –
pro vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, od 1. 9. 2011.

Související dokumenty

Pracovní situace

Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Individuální vzdělávací plán
Zařazení dítěte do přípravného stupně základní školy speciální
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Školní psycholog na střední škole

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Výuka Aj
Přestup žáka cizince
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka
Děti s podpůrným opatřením 3. stupně
Podpůrná opatření od 1. 1. 2026

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)