Moderované diskuze nejen pro začínající učitele

V rámci projektu SYPO v klíčové aktivitě Začínající učitel probíhají velmi úspěšné moderované diskuze s jednotlivými aktéry adaptačního období začínajících učitelů – tedy s učiteli začínajícími, uvádějícími, ale i s vedeními škol. Tyto debaty jsou jasným důkazem toho, že péče o začínající učitele je vnímána jako naprosto zásadní a klíčová nejenom pro učitele samotné a pro celý jejich následující profesní život, nýbrž i pro ty, o jejichž vzdělávání a výchovu se učitelé starají, tedy pro děti. Projekt SYPO realizuje NPI a na jeho financování se podílí EU a MŠMT.

Hlavními aktéry procesu adaptace začínajících učitelů jsou kromě „nováčků“ v této profesi také uvádějící učitel a jeden člen vedení školy. V klíčové aktivitě
Začínající učitel
tuto trojici označujeme jako triádu, jejímž hlavním cílem je podpořit začínajícího učitele při vstupu do jeho učitelské profese a provést ho všemi etapami prvních dvou let v dané škole.
Na podporu školám vzniká
mnoho příkladů inspirativní praxe
, které jsou shromážděny
v tzv. Mo

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Učitelé – kategorie pomáhající profese
Stres v osobním a pracovním životě učitele
Syndrom vyhoření a jeho prevence
Minimální mzda státu EU a výjezdy škol do zahraničí
Pracovněprávní důsledky odsouzení pedagogického pracovníka za trestný čin
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Zpřístupňování osobních údajů učitelů na webových stránkách školy
Vzdělávání koordinátorů EV
Výpověď daná zaměstnavatelem pedagogickému pracovníkovi, který nesplňuje předpoklad odborné kvalifikace
Ochrana pedagogů
Pracovní doba pedagogického pracovníka
Novela zákona o pedagogických pracovnících
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na SŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v ZUŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na VOŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 2. stupni ZŠ
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v jazykové škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ

Poradna

Jmenování třídních, uvádějících a provázejících učitelů
Učitel autoškoly a adaptační období
Hrazení předplatného z OP JAK
Podnapilý rodič
Úvazek
Úvazek
Záskok za nemocného jazykáře - odborná poradna, odpověď na dotaz
Pracovní poměr na dobu určitou - 10 měsíců
Vedoucí učitel odborného výcviku
Kvalifikace
Přespočetné hodiny
Platová třída
Odměna za očkování
Prodloužení zkušební doby