Uvádění IVP na vysvědčení

V 8. ročníku máme žáka, který má přiznaný 3. stupeň PO. Zároveň má, dle doporučení PPP, zpracovaný IVP, je vzděláván dle minimálních nároků RVP ZV. Můžete mi poradit, jak tuto skutečnost vyjádřit na vysvědčení? Ptala jsem se v příslušné PPP a bylo mi řečeno, že nijak. Vzhledem k tomu, že vypracováním IVP se zohledněním minimálních výstupů se jeho známky výrazně zlepší, myslím, že je potřeba nějakým způsobem tuto skutečnost zohlednit na vysvědčení. A jen zapsání toho, že se žák vyučuje podle IVP, mi přijde nedostatečné.

Uvádění IVP na vysvědčení
PhDr. Mgr.
Monika
Puškinová
Ph.D.
právník a specialista na školskou legislativu
SOUVISEJÍCÍ PŘEDPISY:
*
materiál MŠMT Informace k vyplňování vysvědčení na základních školách od školního roku 2016/17, čj. MSMT-38204/2016-210, ze dne 10. 1. 2017
ODPOVĚĎ:
Odpověď na tuto část dotazu je obsažena přímo v materiálu MŠMT Informace k vyplňování vysvědčení na základních školách od školního roku 2016/17, čj. MSMT-38204/2016-210, ze dne 10. 1. 2017 (dostupný na stránkách MŠMT http://www.msmt.cz/file/39813/).
Na straně 6 se uvádí: „Vzhledem k principům společného vzdělávání se informace o tom, že se žák vzdělával podle individuálního vzdělávacího plánu (IVP), nebude uvádět na vysvědčení. Všichni žáci se vzdělávají podle stejného ŠVP, jen s různými úpravami. To se týká i těch žáků, kteří nemají IVP.“
Upozorňuji, že dříve MŠMT vydalo informace k vyplňování vysvědčení na základních školách, ve kterých se vyjadřuje k uvádění individuálního vzdělávacího plánu na vysvědčení odlišně. Konkrétně se jedná o Informace k vyplňování vysvědčení na základních školách od školního roku 2012/2013, čj. 46357/2012-210, ze dne 6. 11. 2012.
 
Na s. 6 a 7 tohoto materiálu najdeme tyto informace: „Pokud byl žák vyučován podle individuálního vzdělávacího plánu, uvede se za název vzdělávacího programu pomlčka a slova – individuální vzdělávací plán, tedy např. Škola pro život – školní vzdělávací program pro základní vzdělávání – individuální vzdělávací plán. V případě, že byl žák vzděláván souběžně podle více vzdělávacích programů, uvedou se názvy obou vzdělávacích programů, pomlčka a slova ‚– individuální vzdělávací plán‘“.
Dnem vydání Informace k vyplňování vysvědčení na základních školách od školního roku 2016/17, čj. MSMT-38204/2016-210, ze dne 10. 1. 2017 pozbyla platnosti Informace k vyplňování vysvědčení na základních školách od školního roku 2012/2013, čj. 46357/2012-210, ze dne 6. 11. 2012. Proto školy postupují tak, jak je uvedeno v Informacích k vyplňování vysvědčení na základních školách od školního roku 2016/17, čj. MSMT-38204/2016-210, ze dne 10. 1. 2017.
Vysvědčení a ostatní podpůrná opatření
Ve vztahu k ostatním podpůrným opatřením odkazuji na vyjádření Národního ústavu pro vzdělávání v informačním textu Vyplňování vysvědčení na základních školách (http://www.nuv.cz/t/vysvedceni). Zde se v kontextu s informací o individuálním vzdělávacím plánu sděluje: „Vyplňování vysvědčení na základních školách se řídí metodickým materiálem MŠMT Informace k vyplňování vysvědčení na základních školách od školního roku 2016/2017. Podle tohoto materiálu se vzhledem k principům společného vzdělávání na vysvědčení žáků neuvádí, zda se žák vzdělává podle individuálního vzdělávacího plánu. Na vysvědčení nejsou uváděna ani ostatní podpůrná opatření, která jsou žákovi poskytována. Výjimku tvoří výuka předmětů speciálně pedagogické péče, v případě, že jsou žáci v těchto předmětech klasifikováni.“

Související dokumenty

Pracovní situace

Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Školský zákon a jeho vyhlášky
Poskytování školního stravování z pohledu zákazu diskriminace
Souhlas se zpracováním osobních údajů ve školách - nejčastější situace
Co dělat, když škole přijde poškozené zboží?
Co dělat, když škole nepřijde zboží, které si objednala?
Policie ve škole
V jakých případech může škola odmítnout či odložit pomoc Policii ČR
Únor 2022: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Březen 2022: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Změna pracovního poměru
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Školy a cestování žáků: školní zájezdy
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Volba ZŠ a postup v případě neshody rodičů
Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání

Poradna

Jmenování ředitele
Pracovní náplň
Nekomunikace
Zřizovatel
Doplňková činnost
Zástup
Pracovnělékařské služby
Jmenování ředitelky
Poplatky školní družina
GDPR
Vychovatelka ŠD
Pracovní neschopnost
Škola v přírodě
Střet zájmů
Doprovod do školy
DPČ
Zákoník práce
Výpověď
Úvazky
Střídavá péče