Práci s hyperaktivními a neklidnými dětmi zná Markéta Librová ze všech úhlů. Působila jako terénní pracovník v rodinách, do školství se dostala přes pozici asistentky a nyní také učí na základní škole. Lépe porozumět světu kolem i sobě samým, naučit se efektivně komunikovat a fungovat ve společnosti pomáhá dětem mimo jiné při tréninku sociálních a emočních dovedností. Své zkušenosti sdílí s ostatními prostřednictvím lektorské a poradenské činnosti – s velkou dávkou odbornosti, důrazem na praktičnost a hlubokým porozuměním tomu, co pedagogy i děti trápí.
Učitelé nepotřebují kuchařku, ale příklady dobré praxe, jak s náročnými dětmi pracovat
Mgr.
Blanka
Kamenská
spolupracovnice redakce.
Popsala byste prosím, v čem spočívá vaše práce?
Má práce má dvě hlavní oblasti. Jednak pracuji s dětmi s náročným chováním, kam patří děti s ADHD, s PAS, děti ze znevýhodněného sociokulturního prostředí, ale třeba i děti nadané, děti, které mají adaptační problémy v kolektivech nebo s učením. Pracuji v páté třídě základní školy, která se nachází na hranici vyloučené lokality, kde je takových žáků poměrně velký podíl, je to náročný kolektiv. Druhá je ta část práce, kdy jezdím po republice a o tom, jak s dětmi pracuji, školím ostatní – učitele, asistenty. Jsem trenér socioemočních dovedností.
Co si pod tréninkem socioemočních dovedností představit?