Učitelé nepotřebují kuchařku, ale příklady dobré praxe, jak s náročnými dětmi pracovat

Vydáno: 12 minut čtení

Práci s hyperaktivními a neklidnými dětmi zná Markéta Librová ze všech úhlů. Působila jako terénní pracovník v rodinách, do školství se dostala přes pozici asistentky a nyní také učí na základní škole. Lépe porozumět světu kolem i sobě samým, naučit se efektivně komunikovat a fungovat ve společnosti pomáhá dětem mimo jiné při tréninku sociálních a emočních dovedností. Své zkušenosti sdílí s ostatními prostřednictvím lektorské a poradenské činnosti – s velkou dávkou odbornosti, důrazem na praktičnost a hlubokým porozuměním tomu, co pedagogy i děti trápí.

Učitelé nepotřebují kuchařku, ale příklady dobré praxe, jak s náročnými dětmi pracovat
Mgr.
Blanka
Kamenská
spolupracovnice redakce.
Popsala byste prosím, v čem spočívá vaše práce?
Má práce má dvě hlavní oblasti. Jednak pracuji s dětmi s náročným chováním, kam patří děti s ADHD, s PAS, děti ze znevýhodněného sociokulturního prostředí, ale třeba i děti nadané, děti, které mají adaptační problémy v kolektivech nebo s učením. Pracuji v páté třídě základní školy, která se nachází na hranici vyloučené lokality, kde je takových žáků poměrně velký podíl, je to náročný kolektiv. Druhá je ta část práce, kdy jezdím po republice a o tom, jak s dětmi pracuji, školím ostatní – učitele, asistenty. Jsem trenér socioemočních dovedností.
Co si pod tréninkem socioemočních dovedností představit?

Související dokumenty

Pracovní situace

ADHD ve školním věku
ADHD v období dospívání (adolescence)
Oblasti plánování zaměstnanců
Manuál krizové komunikace
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Adaptační koordinátor
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Kariérové poradenství
Vztah rodičů a školy pohledem práva
Řádná docházka žáka do školy a nepřítomnost žáka ve vyučování
Spolupráce rodiny a školy
Zákonný zástupce
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Základní stavební prvky komunikace s rodiči
Školní družina a kritéria ČŠI
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Příprava školy na kontrolu České školní inspekce

Poradna

Asistent pedagoga
Doplnění pedagogické kvalifikace; asistent pedagoga
Asistent pedagoga
Úvazek asistenta
Pracovní smlouva
Doprovod do školy
Asistent pedagoga, pedagog
Možný počet asistentů či druhých pedagogů v jedné třídě
Prodloužení zkušební doby
Asistent v roli třídního učitele
Pracovní smlouva asistenta pedagoga na dobu neurčitou
Asistent pedagoga
Limit zaměstnanců ve školách v případě asistenta pedagoga
Výdělečná činnost v době rodičovské dovolené a neplaceného volna z důvodu péče o dítě do 4 let
Vstupní lékařská prohlídka
Příplatek za rozdělenou směnu
Nárok školy na podpůrná opatření při vyšším počtu žáků, kteří na ně mají nárok
Pracovní poměr na dobu určitou a souběžný pracovní poměr učitele a asistenta pedagoga
Asistent pedagoga jako vyučující v rámci PSPP
Nárok na příplatek za suplované hodiny u vychovatelek nebo asistentek