Učení s respektem: "Bez vztahu by mě to nebavilo," říká oceněná pedagožka

Vydáno: 6 minut čtení

Laureátka loňské ceny GTP ČR Pavlína Moravcová v následujícím rozhovoru prozrazuje, proč považuje vztahy mezi učitelem a žákem za klíčové, jak se jí osvědčilo odbourávání soutěživosti ve výuce a proč věří v respektující přístup namísto řízení a manipulace. Sdílí také svůj pohled na největší výzvy současného školství a tipy, jak si udržet motivaci i v náročných dnech.

Učení s respektem: „Bez vztahu by mě to nebavilo,“ říká oceněná pedagožka
Mgr.
Michaela
Váchová
Spolupracovnice Řízení školy
Vzpomenete si na moment, kdy jste se rozhodla být učitelkou? Co vás na této profesi nejvíc lákalo?
Když jsem sama

Související dokumenty

Pracovní situace

Trestný čin pomluvy spáchaný rodičem
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Začínající učitelé
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Hodnocení žáka omluveného z důvodu odmítání testování, ochrany dýchacích cest
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Oblasti plánování zaměstnanců
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Kariérové poradenství
Vztah rodičů a školy pohledem práva
Řádná docházka žáka do školy a nepřítomnost žáka ve vyučování
Spolupráce rodiny a školy
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole

Poradna

Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Prodloužení zkušební doby
Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Daňová uznatelnost dárků pro žáky soukromé mateřské školy