Předchozí, úvodní náhled do problematiky nám nastínil šíři a komplexnost obtíží žáků s vývojovou poruchou jazyka – vývojovou dysfázií – ve výuce, akcentoval obtíže a situace, se kterými se tito žáci denně potýkají a které mají velmi často také přesah mimo proces vzdělávání a zasahují mnohem širší rámec s dopadem do osobního života. V textu níže bych ráda osvětlila jen něco málo z možných přístupů a strategií, které lze využít k podpoře a usnadnění inkluzivního vzdělávacího procesu žáků s vývojovou dysfázií.
Počítačové programy a možnost jejich využití pro modelování podpory porozumění ve výuce (ZŠ) – 2. díl
PhDr.
Veronika
Včelíková
Ph.D.
členka výkonného výboru Asociace logopedů ve školství, z. s.; speciální pedagog ve speciálně pedagogickém centru pro vady řeči a krajský koordinátor logopedické péče
Inkluze, vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií a digitální technologie
Využívání digitálních nástrojů k usnadnění osvojování jazykových kompetencí, čtení a psaní zatím není rozšířeno ve všec