O nesamozřejmosti čtení aneb Jak podporovat čtenářskou gramotnost napříč předměty

Vydáno: 6 minut čtení

Pokud bychom si dějiny homo sapiens představili jako jednu hodinu, pak čteme teprve minutu. I proto dělá porozumění textu žákům i mnohým dospělým potíže. Nejúspěšnější školy v Anglii na to reagují důrazem na hlasité celotřídní čtení napříč předměty s responzivními prvky a explicitní výukou slovní zásoby i kontextuálních znalostí.

O nesamozřejmosti čtení aneb Jak podporovat čtenářskou gramotnost napříč předměty
Pavel
Bobek
učitel na ZŠ Solidarita v Praze, finalista GTP CZ 2022
Zatímco moderní člověk tu je nějakých tři sta tisíc let, první starověcí čtenáři se objevují teprve okolo roku 3000 před Kristem. A to ještě nebereme v potaz, že k masovému rozšíření gramotnosti