Jak vytvořit bezpečné třídní klima

Vydáno: 9 minut čtení

Vytvoření bezpečného třídního klimatu je základem pro efektivní učení, osobní růst a pozitivní vztahy mezi dětmi a vyučujícími. Když se žáci a žákyně cítí v bezpečí, jsou otevřenější k novým výzvám, lépe se zapojují do výuky a budují si zdravé vztahy i mezi sebou. Jak tedy dosáhnout toho, aby třída byla místem, kde se každý může svobodně vyjadřovat a cítit se respektován?

Jak vytvořit bezpečné třídní klima
Autorský tým
NPI ČR
Pod pojmem „škola“ si každý vybaví něco trochu jiného. Někdo vzpomíná na zážitky ze školních výletů, jiný na spolužáky a spolužačky, další na milé či přísné vyučující. Je ale evidentní, že škola je důležitou součástí života každého z nás. Všichni si z ní mnoho odnesli a všem pomohla při formování osobnosti. Když se zamyslíme nad tím, jak jsme se ve třídě cítili, co se nám líbilo nebo naopak nelíbilo, vzpomínáme na klima třídy. Jak byla třída vybavená? Jaké vztahy panovaly mezi spolužáky a spolužačkami? Jak se k nám chovali vyučující a jak jsme se chovali my k nim?