Doba je překotná, rychlá a na nic není čas. Možná je to kvůli sociálním sítím nebo umělé inteligenci, kdo ví? Všichni ale budeme souhlasit, že trpělivé, soustředěné přemýšlení a dialog, při kterém se lidé vzájemně poslouchají, stále více schází.
Kdybych byl ďábel…
Bc.
Jiří
Stárek
Ředitel ZUŠ Hostivař
Tvorba revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání ještě nezačala a už jsou někteří netrpěliví a chtějí vědět, jak přesně to bude vypadat a co všechno bude jinak. Teprve se tvoří „návrh koncepce revize“ a v Národním pedagogickém institutu (NPI) se přemýšlí o souladu požadavků, které přináší Strategie 2030+ (státní zakázka), s tím, co naše školy opravdu potřebují. A už jsou slyšet nedočkavé otázky, co všechno se změní v konkrétních osnovách a učebních plánech hry na cembaloth.
V tvůrčím týmu NPI společně s odborníky na jednotlivé umělecké obory z UR ZUŠ (odborný tým) a přizvanými osobnostmi nejen z vysokých škol a uměleckých fakult (konzultační tým) se teprve uvažuje, v čem se umělec