Musíme se učit z porážek a vzít si je k srdci, říká Ekonomický Ámos

Vydáno: 10 minut čtení

„Látku umí vysvětlit velmi jednoduše a pochopitelně. Motivuje své žáky k nejlepším výsledkům, neshazuje je, když se jim něco nepovede.“ Tak podle studentů učí Jaromír Tomčík z prostějovské Střední odborné školy podnikání a obchodu, který uspěl v konkurenci více než dvou set nominovaných a jako jeden ze tří laureátů získal titul Ekonomický Ámos. Odborná porota v soutěži, kterou pořádá Institut ekonomického vzdělávání (INEV), již potřetí vybírala pedagogy, kteří významně přispívají k rozvoji finanční gramotnosti. Zajímalo nás, jak inovativní výuka oceněného učitele ekonomických předmětů vypadá v praxi.

Musíme se učit z porážek a vzít si je k srdci, říká Ekonomický Ámos
Blanka
Kamenská
Laureátů cen se tradičně ptáme, jak vnímali svou účast v soutěži a výhru. Co pro vás znamenala?
Úspěch pro mě byl už to, že jsem se dostal mezi deset nejlepších, z nichž vybírala odborná porota. Bylo to milé překvapení. Jsem rád, že práce, která je pro mě i koníčkem, nepřišla vniveč.
Ocenění Ekonomický Ámos získávají učitelé, kteří do výuky zapojují inovativní metody. Čím je vaše výuka výjimečná?
Důležitá je pro mě reálnost a praxe, stejně jako zásady a principy Komenského, na které se někdy zapomíná – postupovat od jednoduššího ke složitějšímu a ukazovat vše na příkladech, které žáci znají. Chtěl bych, aby si všechny pojmy, principy a poučky