Jak se učí na gymnáziu da Vinci: Když studenti rozhodují o své studijní cestě a připravují se na budoucnost

Vydáno: 9 minut čtení

Na gymnáziu da Vinci studenti aktivně utvářejí svou vzdělávací cestu. Mohou spolurozhodovat o tom, co se budou učit, jakým způsobem se k cíli dostanou i jak se bude jejich práce hodnotit. Sebeřízené učení u nás není výjimkou, ale je běžnou součástí života školy, od způsobu práce přes hodnocení až po nastavení maturitní zkoušky.

Jak se učí na gymnáziu da Vinci: Když studenti rozhodují o své studijní cestě a připravují se na budoucnost
PhDr.
Jana
Němečková
Ph.D.
zástupkyně ředitele pro administrativu a mezinárodní spolupráci, SŠ, ZŠ a MŠ da Vinci
Proč sebeřízené učení?
„Žijeme v prostředí, které se neustále mění. Zdá se, že rychlá změna je naší jedinou konstantou… Čelíme zcela nové situaci, ve které je cílem vzdělávání, pokud chceme [jako lidstvo] přežít, facilitace změny a [procesu] učení. Jediný vzdělaný člověk je ten, který se naučil, jak se učit; ten, který se naučil, jak se přizpůsobovat a měnit se; ten, který si uvědomil, že žádné znalosti nejsou jisté, že pouze proces hledání znalo