Mateřské školy hrají klíčovou roli v rozvoji řečových dovedností dětí ve věku 3–6 let, kdy probíhá intenzivní vývoj řeči. Logopedická prevence pomáhá odhalit problémy, jako je opožděný vývoj řeči, nesprávná výslovnost či potíže s porozuměním. Pokud se řečové dovednosti nerozvíjí přirozeně, může mít dítě potíže s učením, komunikací a navazováním vztahů.
Podpora vývoje řeči v mateřské škole
Autorský tým
NPI ČR
Autorský tým
PROP
Primární prevence v mateřských školách má za cíl předcházet poruchám řeči u všech dětí. Vyučující spolupracují s logopedy/logopedkami a logopedickými asistenty, kteří nastavují programy přizpůsobené potřebám dětí. Cvičení probíhají formou her a krátkých aktivit, jako jsou dechová a artikulační cvičení, práce s rytmem či rozvoj paměti.
Děti se známkami opožděného vývoje řeči nebo jiných potíží mají možnost být vyšetřen