Všichni jste tady proto, abyste se učili

Vydáno: 11 minut čtení
V březnovém čísle vyšlo zamyšlení Dáši Rýdlové, ve kterém vzpomínala na svá školní léta. To nás inspirovalo k seriálu rozhovorů s dospělými, kteří jako žáci patřili do kategorie „žáci se speciálními vzdělávacími potřebami“. Věříme, že jejich postřehy a zkušenosti mohou být užitečné pro učitele, poradenské pracovníky, a především pro dnešní žáky, kteří se potýkají s obdobnými obtížemi, ale ne vždy se umí ozvat a přesně vyjádřit, co potřebují. Na otázky Lenky Krejčové odpovídala Petra Liebová.
 
Všichni jste tady proto, abyste se učili
Lenka
Krejčová
odborna editorka Školniho poradenstvi v praxi,
Nejprve se zeptám obecněji. Když si vzpomenete na základní školu a střední školu, co Vás tam bavilo a co Vás naopak otravovalo?
Pro mě byla nejlepší matematika – moje maminka je vystudovaná učitelka matematiky a já to zdědila, mám matematiku v krvi, takže mi stačilo podívat se na tabuli a logický vzorec jsem ihned uviděla. Na druhou stranu čeština, dějepis, zeměpis, víceméně všechno, kde se pracovalo s písmeny, bylo složité. I slovní úlohy v matematice byly „peklo“. Ale postupným tréninkem se to zlepšovalo. Vždycky mě bavilo zpívání a kreslení. A tancovala jsem. Rytmus a logika mi fungují perfektně. Chemie byla suprová, fyzika byla suprová, vše, co souviselo s matematikou, je „na pohodu“. Ale zeměpis, čeština, dějep

Související dokumenty

Pracovní situace

Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Žádost o souhlas k využití asistenta pedagoga
Výchovný poradce a žáci s SVP
VP a speciálně pedagogické centrum
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
ADHD v období dospívání (adolescence)
Individuální vzdělávací plán – obecná charakteristika
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Individuální vzdělávací plán v základní škole
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Ukončení školního roku
Začínající učitelé
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Neshody při žádosti o odklad povinné školní docházky
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Komunita praxe a její role v profesním učení učitelů
Spolupráce pedagogických pracovníků

Poradna

Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP
Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí