Systém podpory a vedení ředitelů škol aneb cesta k proměně řízení českých škol

Vydáno: 10 minut čtení

Zdi ministerstva školství byly poslední rok svědky mimořádného počinu v oblasti vedení a řízení škol. Od března 2024 do března 2025 se zde scházeli přední představitelé Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Národního pedagogického institutu ČR a České školní inspekce a společně se zkušenými řediteli a zástupci odborníků ve vzdělávání z řad vysokých škol a neziskových organizací se věnovali tvorbě Systému podpory a vedení ředitelů a ředitelek českých škol.

Systém podpory a vedení ředitelů škol aneb cesta k proměně řízení českých škol
Sára
Abboudová
analytička
Pod oficiální záštitou pana náměstka Jiřího Nantla a za účasti ředitele NPI ČR Iva Jupy a ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala vypracovala skupina popis celé tzv.
leadership pipeline
= profesní dráhy ředitelů. V každé fázi navrhla jednotlivá krátkodobá i dlouhodobá opatření, která si kladou za cíl pomoci ředitelům začínajícím, podpořit ředitele ostřílené i motivovat ty nejzkušenější, aby vstupovali do mentorských rolí. Vize je jasná – zajistit, že ředitelé získají nástroje pro to, aby byli úspěšnými pedagogickými lídry.
MŠMT ČR, NPI ČR a ČŠI oficiálně Systém podpory a vedení ředitelů školy představily 30. 4. 2025 a zveřejnily jej na stránkách edu.gov.cz/reformy. Z navrhovaného Systému byly vybrány čtyři priority realizované v letech 2