Jak SPŠE Ječná spolupracuje s průmyslem

Vydáno: 15 minut čtení

Všechno to začalo na konci léta 2018, kdy jsem dostal e-mail od našeho pana ředitele, abych se vypravil do firmy Elektroline. S jejím dnes už emeritním šéfem Zdeňkem Mrázkem jsem domluvil, že mě vyzvedne u stanice metra Kobylisy. Pan Mrázek přijel v pěkném SUV, zastavil a říká: „Sedejte pane inženýre. Já jsem Mrázek.“ A vzal mě do nedalekého sídla firmy. Povídali jsme si celkem asi dvě hodiny. Diskuse byla velmi pěkná a plodná. A právě tam jsme vymysleli, že přivedu několik žáků, aby si zkusili, co ve firmě zaměstnanci na různých pozicích dělají, a také že bude žákům nabídnuta brigáda (později nazývaná edukativní brigáda).

Jak SPŠE Ječná spolupracuje s průmyslem
Ing.
Lukáš
Masopust
odborný učitel IT ve společnosti SPŠE Ječná, koordinátor pro spolupráci
Takto vznikl první praktický workshop. Spolupráci s firmou Elektroline opakujeme už léta k vzájemné spokojenosti. Firmou prošlo mnoho žáků a někteří absolventi tam pracují dodnes. Koncept spolupráce jsem pak rozvinul a v různých podobách opakuji také s dalšími firmami.
Co dělám jako koordinátor pro spolupráci s průmyslem?
Výše zmíněné schůzce předcházela schůzka s panem ředitelem, kde mi řekl, že budeme postupovat podle tzv. šablony a díky tomu má pro mne peníze. Šablona předepisuje agendu koordinátora, samotné zadání od naše pana ředitele bylo: „Firmám budeme posílat CV našich maturantů, kontaktuj jich co nejvíce.“ Zdálo se mi to stručné, a tak jsem se doptával, co dalšího mám dělat. „To už je na tobě,“ řekl Ondra Mandík, náš ředitel. A tak jsem začal. Nejdříve jsem si zašel k zástupcům ředitele pro seznam firem, kde byli naši žáci na praxi. A začal jsem firmy obcházet, přesvědčovat je, aby s námi zkusily spolupracovat více, a domlouvat společné akce v duchu toho, co jsme vymysleli v Elektroline.
V prvních letech jsem měl tyto schůzky mimo výuku, o prázdninách, zkrátka tak, jak bylo třeba, a dost času jsem strávil na cestách. Naštěstí se doba z

Související dokumenty

Pracovní situace

Organizace odborné praxe - směrnice
Vysvědčení na střední škole
Plány činnosti - srpen 2021
Plán činnosti 1. pololetí školního roku 2021/2022 na středních školách
Odborný výcvik v kontextu praktického vyučování a druhu práce
Plán činnosti střední školy na měsíc únor 2024
Přerušení studia na SŠ
2022/2023: Plán činnosti střední školy v 1. pololetí školního roku
Plán činnosti střední školy na 2. pololetí školního roku 2024/2025
Kariérové poradenství
Oblasti plánování zaměstnanců
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Vztah rodičů a školy pohledem práva
Školy jako centra vzdělávání pro udržitelný rozvoj a jejich odpovědnost
Strategické dokumenty pro rozvoj environmentální výchovy ve školách
Školní program EV a jeho tvorba
Evaluace EV ve škole
Vzdělávání koordinátorů EV
Zákonný zástupce
Řádná docházka žáka do školy a nepřítomnost žáka ve vyučování

Poradna

Pedagogický dohled na akcích mimo školu
Uznání částečného dosaženého vzdělání
Stanovení počtu skupin na odborném výcviku za účelem určení počtu zástupců ředitelů/VUOV
Platnost zkoušky
Studium pedagogiky pro učitele odborných předmětů SŠ
Kvalifikace
Pomůcky
Vyživovací povinnost
Vedení souvislé praxe na střední průmyslové škole
Absolutorium
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Nárok školy na podpůrná opatření při vyšším počtu žáků, kteří na ně mají nárok