Nárok školy na podpůrná opatření při vyšším počtu žáků, kteří na ně mají nárok
Plné znění otázky
Ve škole máme z 349 žáků (z toho 15 učňů) a z toho: 60 žáků s platným vyšetřením v PPP, z toho 16 s PO 3 a zároveň 3 s IVP, 7 žáků s PLPP v PO1. Přepočteno na % v jednotlivých třídách to vypadá takto:
SVP v % | 0% | 10% | 15% | 17% | 20% | 23% | 27% | 33% | 38% |
Počet tříd | 1 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Žáci s PO3 | ne | ano | ano | ano | ano | ano | ano | ano | ano |
Tento počet žáků s „problémy“ je extrémně zatěžující pro učitele. Dalo by se říci, že v některých třídách je již lidsky nezvládnutelný. Situaci bohužel nepomůže asistent pedagoga. Ten u nás může zastávat spíše roli „osobního asistenta“, nikoliv zastávat práci učitele v odborné rovině. Jsme uměleckoprůmyslová škola, a byl u nás vždy počet žáků s „problémy“ vyšší než na jiných středních školách. Navíc ještě máme 25 žáků s psychickými obtížemi, o kterých víme v souladu s § 22 odst. 3c) zákona č. 561/2004 Sb., a kteří nechtěli projít PPP, ale jsou v péči psychiatrů, psychologů, psychoterapeutů. Ti nejsou zahrnuti ve výše uvedeném.
Na jaká opatření, z pohledu legislativy, má škola s výše popsanou složitou situací nárok?