Aktuality - strana 280

V průběhu prázdninových měsíců bylo podáno téměř 1000 žádostí o podporu a víc než 200 je jich již schválených. V současné době se pro schválené žádosti připravují podklady pro vydání právního aktu a následně bude vydáno rozhodnutí o poskytnutí dotace a 1. zálohová platba bude zaslána přes krajské úřady žadatelům/příjemcům.
Vydáno: 14. 10. 2016
V pondělí 17. října 2016 začíná "Týden pro inkluzi 2016", který odstartuje tiskovou konferencí v Café Louvre v Praze. Akce se v průběhu týdne zúčastní za MŠMT také ministryně školství Kateřina Valachová a náměstek ministryně pro sekci vzdělávání Václav Pícl. Od pondělí 17. října bude MŠMT na svých webových stránkách a facebookovém profilu navíc pravidelně publikovat osobní příběhy lidí, kteří mají zkušenost se společným vzděláváním. Zveřejňovány budou v průběhu školního roku pod odkazem: http://www.msmt.cz/vzdelavani/spolecne-vzdelavani-1
Vydáno: 14. 10. 2016
Česká školní inspekce v příloze zveřejňuje tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem inspekční činnosti zaměřené na vzdělávání nadaných, talentovaných a mimořádně nadaných dětí a žáků v předškolním, základním a středním vzdělávání.
Vydáno: 14. 10. 2016
Již v listopadu bude zahájeno 1. kolo celorepublikové středoškolské soutěže v kybernetické bezpečnosti, které organizuje Česká pobočka AFCEA ve spolupráci s Národním bezpečnostním úřadem, Národní centrem kybernetické bezpečnosti a dalšími partnery. 
Vydáno: 14. 10. 2016
Národní akreditační úřad pro vysoké školství dnes zveřejnil v souladu se zákonem o vysokých školách výzvu na podávání návrhů na zařazení osob do Seznamu hodnotitelů. Do Seznamu hodnotitelů může být zapsána pouze osoba, která je všeobecně uznávanou odbornou autoritou v příslušné oblasti vzdělávání nebo studentem.
Vydáno: 13. 10. 2016
Od školního roku 2017/2018 dojde ke změně termínu zápisu k povinné školní docházce. Rodiče budou děti přihlašovat k zápisu vždy v době od 1. do 30. dubna. Dosud platný termín zápisu od 15. ledna do 15. února se tak uskuteční v tomto školním roce naposledy.
Vydáno: 12. 10. 2016
Cílem této výzvy je podpora inkluzivního vzdělávání na území sociálně vyloučených lokalit, podpora MŠ, ZŠ a SŠ v oblasti zavádění individuální integrace, důraz na osvětové aktivity směrované na veřejnost, podpora vzniku platforem mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a workshopů.
Vydáno: 12. 10. 2016
Letošní ročník konference Primární prevence rizikového chování se poměrně úzce zaměří na oblast minimálního preventivního programu. Cílem je nejen přinést co nejvíce praktických poznatků, dovedností a zkušeností z tvorby a aplikace minimálního preventivního programu ve škole, ale rovněž pochopit a správně aplikovat jeho vnitřní strukturu a vzájemnou provázanost.
Vydáno: 12. 10. 2016
Poslední volná místa! Slovo inkluze je v dnešní dobe stále casteji užívaným pojmem. Tato skutecnost je podporena i aktuální legislativní zmenou. Je však treba si uvedomit, že za integrací jednotlivých žáku se speciálnímia vzdelávacími potrebami stojí vedle úsilí vedení školy a jednotlivých pedagogu predevším spousta každodenní mravencí práce asistentu pedagoga.
Vydáno: 11. 10. 2016
Vývoj školních budov od tereziánských reforem po současnost představuje na nové výstavě s názvem „Historie školních budov. Od tereziánských reforem po současnost." Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského. Předmětem výstavy jsou budovy základních škol a jejich proměny v období od zavedení povinné školní docházky roku 1774 až po současnost. Výstava potrvá až do 31. 8. 2017.
Vydáno: 11. 10. 2016
MŠMT obsadilo druhé místo v hlasování veřejnosti v soutěži Otevřeno/Zavřeno, která hodnotí kvalitu přístupu k informacím, účasti na rozhodování, svobody projevu a otevřených dat. Předmětem nominace byla neochota zpřístupnit anonymizovaná maturitní data ze státních maturit. MŠMT získalo 194 hlasů. Více o soutěži a výsledky hlasování veřejnosti najdete ZDE.
Vydáno: 10. 10. 2016
Za účasti velvyslance Francie v České republice J. E. p. Charlese Malinase, náměstka ministryně školství Stanislava Štecha, ředitelky Národního institutu pro další vzdělávání Heleny Plitzové, sdělovacích prostředků, partnerů a škol byla v pátek 7. října na Francouzském institutu v Praze slavnostně spuštěna digitální platforma pro vyučující a studenty francouzštiny IFprofs. 
Vydáno: 10. 10. 2016
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a Národní institut pro další vzdělávání zve učitele anglického jazyka k účasti na vzdělávacím kurzu Cambridge English: Let’s Speak! Projektu je udělena osobní záštita ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Mgr. Kateřiny Valachové, Ph.D.
Vydáno: 10. 10. 2016
Ve dnech 5.–7. října 2016 se uskutečnila 5. mezinárodní konference k podpoře vícejazyčnosti, která byla letos věnována tématu Využívání digitálních technologií ve výuce cizích jazyků. 
Vydáno: 10. 10. 2016
26. 11. 2016 proběhne na ZŠ T. G. Masaryka v Náchodě již 5. mezinárodní konference pořádaná Centrem kognitivní edukace Cogito. Pozvání na konferenci přijala Dr. Sari Alony z Feuersteinova institutu v Izraeli, která v dopolední části promluví na téma „Týmová raná péče o děti“. Odpolední sekce pak budou věnovány praktickým zkušenostem a poznatkům vycházejícím z práce s Feuersteinovou metodou instrumentálního obohacování. Letošní konference bude zároveň příležitostí pro všechny zúčastněné vzpomenout na nedávno zesnulou doc. Věru Pokornou, která Feuersteinovu metodu instrumentálního obohacování do České republiky přivedla a jako první u nás začala v metodě školit lektory.
Vydáno: 10. 10. 2016
Zkušenost s psychology nebývá vždycky zajímavá. Většinou říkají šroubovaným jazykem jen to, co všichni stejně vědí nebo aspoň tuší. Psycholožka Jana Nováčková je jiný případ. Její názory na to, jak by měla vypadat výchova a také škola, jsou překvapivé jak pro mnohé rodiče, tak i pro učitele. Odmítá třeba jakékoliv soutěžení.
Vydáno: 07. 10. 2016
Strana zelených samostatný program týkající se vzdělávání pro krajské volby nepředstavila. Jednotlivé krajské koalice mají své vlastní programy, které oscilují od několika frází (Středočeský kraj), přes ideově pojatý a ke konkrétním problémům současné krajské samosprávy poněkud netečný návrh (Jihočeský kraj), po poměrně podrobně rozpracovaný návrh jednotlivých kroků (Pardubický kraj). Na čem se pravděpodobně Strana zelených shodne, je podpora nové legislativy podporující začleňování žáků do běžných škol.
Vydáno: 07. 10. 2016
„Výsledkem má být celková koncepce školství na úrovni kraje, která bude zahrnovat celý vzdělávací systém až do úrovně vysokoškolského vzdělávání.“ Starostové a nezávislí akcentují na prvním místě svého programu dlouhodobou „bolest“ českého vzdělávání: nedostatek koncepce v dlouhodobém rozvoji. Míra koncepčnosti je nízká na celostátní úrovni, natož na samosprávné. Jednostranný důraz na podporu technického a učňovského vzdělávání je patrný v řadě politických programů a STAN není výjimkou. Faktu, že je v prvé řadě potřeba učňovské a odborné vzdělávání reformovat, se ale program vyhýbá.
Vydáno: 07. 10. 2016
„Vzdělání nelze chápat jednostranně ani jako zájem společnosti, ani jako osobní zájem a investici jedince a jeho rodiny. Nepovažujeme za správnou tezi, že by školy měly zejména připravovat studenty na trh práce.“ Česká pirátská strana touto rozumnou tezí představuje svůj volební program pro vzdělávání. Ihned poté následuje požadavek zachování osmiletých gymnázií „z důvodů svobody volby“. Zjevný rozpor ukazuje, že míra promyšlenosti programu kolísá.
Vydáno: 07. 10. 2016
Kulaté stoly CŠM jsou místem setkávání lidí, kteří mají zájem o řízení škol a školství. Slouží k vzájemnému pochopení, tříbení odborných názorů a formulaci stanovisek.
Vydáno: 07. 10. 2016