Aktuality - strana 80

Na 6 desítek výtvarných děl žáků základních škol a studentů gymnázií z Prahy 1 inspirovaných 58. mezinárodním bienále výtvarného umění v Benátkách 2019.Tři výtvarné pedagožky se rozhodly se svými žáky a studenty reflektovat principy a myšlenky moderního umění prezentovaného na této světové přehlídce.
Vydáno: 09. 06. 2021
Didaktické testy v jarním zkušebním období mohli konat všichni žáci posledního ročníku, kteří prospěli v prvním pololetí školního roku 2020/2021. S cílem zohlednit odlišné podmínky pro vzdělávání s výrazným podílem distanční výuky Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy upravilo časový limit pro didaktické testy. U zkoušek z českého jazyka a literatury a z cizího jazyka došlo k mimořádnému prodloužení času na řešení testu o 10 minut, u zkoušky z matematiky měli žáci k dispozici o 15 minut navíc nad rámec standardního časového limitu.
Vydáno: 09. 06. 2021
Zotavovací akce pro děti a jiné podobné akce pro děti jsou upraveny § 8 až § 12 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně veřejného zdraví“), a dále prováděcím právním předpisem vyhláškou č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška o zotavovacích akcích“).
Vydáno: 09. 06. 2021
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že v návaznosti na jednání vlády ČR dne 7. června 2021 bylo vydáno
Vydáno: 08. 06. 2021
(mimo Zlínského, Jihočeského a Libereckého kraje)
Vydáno: 07. 06. 2021
Máte ve své škole zástupkyni nebo zástupce ředitele, který by si zasloužil velké uznání a ocenění? Nominujte je do soutěže o nejlepšího zástupce ředitele školy Zlatá karabina pro rok 2021.
Vydáno: 07. 06. 2021
Letos, více než jiné roky, je důležité pomoci studentům udržet a posílit motivaci ke studiu, která kvůli distanční výuce znatelně upadá. Právě přemýšlení o budoucím směřování může studenty velmi dobře motivovat, aktivizovat a dát smysl a širší perspektivu jejich každodenním studijním povinnostem. U nás na Gymnáziu Jana Palacha Praha 1, s. r. o. (GJP) k tomuto účelu pořádáme každoročně akci „Public Café”. Jedná se o neformální setkání našich studentů třetího ročníku s absolventy GJP, kteří studují na různých vysokých školách. Letos jsme akci realizovali v online prostředí. Na následujících řádcích se o Public Café online dozvíte více a můžete se třeba pro něco podobného inspirovat i ve vaší škole.
Vydáno: 07. 06. 2021
Šest měsíců je z různých hledisek různě důležitý čas. Prvních šest měsíců v životě dítěte je velmi významných, miminko začíná být samostatnější, posiluje svaly a překypuje energií, připravuje se na budoucí první samostatné krůčky. Pro předškoláka je šest měsíců pravděpodobně 4 383 hodin, po které může objevovat, zkoumat a ověřovat, jak funguje svět. Pro školáka či studenta znamená šest měsíců pololetí, po které se učí, odevzdává dílčí výstupy a získává zpětnou vazbu od učitele. Pro nás dospělé je to čas, kdy se zacílíme a pracujeme, zvyšujeme si kvalifikaci a připravujeme další kroky pro úspěch činností. Pro Strategii, která trvá 10 let, je to kus života. Pojďme tedy zhodnotit, jak se jí podařilo první období života prožít (klidně optikou všech výše zmíněných pohledů).
Vydáno: 07. 06. 2021
Vašimi výroky o platech učitelů manipulujete a snažíte se rozeštvat  jednotlivé profesní skupiny proti sobě
Vydáno: 04. 06. 2021
Školní infocentra ÁMOS vision spustila soutěž pro děti.
Vydáno: 04. 06. 2021
České pojetí nouzového stavu doprovázené opakovaným plošným uzavřením škol a vzděláváním distančním způsobem, ke kterému zdaleka ne všechny děti (a jejich rodiny) mají vhodné podmínky a potřebné kompetence , těžce dopadá na řadu z nich. Negativně ovlivňuje nejen možnosti, průběh a výsledky jejich vzdělávání, podepisuje se také na jejich duševním zdraví. Odborníci odhadují, že se jedná přibližně o deset procent nejvíce ohrožených dětí, na které má současná situace velmi dramatické dopady. Zavření škol, ale také omezení zájmového a neformálního vzdělávání i většiny obvyklých sociálních kontaktů však pochopitelně příliš nesvědčí žádnému dítěti.
Vydáno: 02. 06. 2021
Situace žáků i učitelů je aktuálně složitá, přesto každý učitel může začít přemýšlet, jak výuku v příštím školním roce zlepšit. Žáci mají nové zkušenosti se samostatným učením a má to pro ně velký význam. Pro učitele je důležité neztratit energii, motivaci a rovnováhu.
Vydáno: 02. 06. 2021
Jak může s návratem do škol pomoci kreativní vzdělávání? V čem se liší od jiných způsobů výuky a jak konkrétně funguje? Proč je umění a kreativita zásadní pro rozvoj dětské psychiky a nejrůznějších dovedností? Nejen na tyto otázky budou odpovídat ve veřejné online diskusi s názvem Umění a kreativita ve vzdělávání, která se uskuteční ve čtvrtek 3. června od 19.00 v Knihovně Václava Havla, David Tišer, ředitel organizace ARA ART a zástupce platformy uMĚNÍM, Romana Bartůňková, pedagožka na Gymnáziu Na Zatlance, Martin Provazník, zástupce ředitele ZŠ Strossmayerovo náměstí a Katarína Kalivodová, ředitelka Společnosti pro kreativitu ve vzdělávání. Role moderátora se ujme Tomáš Feřtek, novinář, dramaturg, scenárista a odborný konzultant EDUin. Diskuse se koná v rámci celoročních aktivit Festivalu umění a kreativity ve vzdělávání a jako součást projektu Mladí ladí dětem. Pořadatelé jsou platforma uMĚNÍM, Mladí ladí jazz a Knihovna Václava Havla.  Akce bude streamovaná na YouTube kanálu Knihovny Václava Havla a facebooku platformy uMĚNÍM, Mladí ladí jazz, Společnosti pro kreativitu ve vzdělávání, EDUinu a DOXu. Dotazy diváci mohou pokládat přímo ve streamu na Facebooku nebo Youtube Knihovny Václava Havla. Více informací je k dispozici na https://fb.me/e/27gPYlNyy.
Vydáno: 02. 06. 2021
První výukovou videohru s názvem DigiStories
Vydáno: 02. 06. 2021
Rady a tipy, jak při distanční výuce poznat dítě v nouzi, jak mu pomoci a podpořit jej.
Vydáno: 02. 06. 2021
Dovolujeme si vás pozvat na mezinárodní konferenci, která se bude věnovat profesnímu rozvoji členů vedení škol a na které mimo jiné představíme Model systému podpory profesního rozvoje vedení škol v kontextu českých i zahraničních zkušeností. Bezplatná konference je určena zejména členům vedení škol a bude se konat 8. 6. 2021 pod hlavičkou projektu SYPO a Národního pedagogického institutu.
Vydáno: 01. 06. 2021
 Psychická nepohoda na školách je alarmující a tématu je třeba věnovat velkou pozornost, shodli se zástupci psychiatrické i pedagogické odborné veřejnosti v debatě pořádané NPI ČR a jeho projektem SRP.
Vydáno: 01. 06. 2021
Každý učitel slyšel o metodě plánování výuky, nazývané E-U-R nebo třífázový model učení, a mnozí ji i používají. Jejím popularizátorem je mezinárodní program Čtením a psaním ke kritickému myšlení, který ji vykoval z filozofie konstruktivistického přístupu k učení.
Vydáno: 01. 06. 2021
Není dne, abychom si nepřečetli v médiích o hackerských útocích na nás, běžné uživatele. Představa hackera s maskou na obličeji je nepochybně čas od času součástí myšlenek všech, kteří elektronické služby využívají. Jenže… Reálné nebezpečí spočívá daleko více v naší mysli, důvěřivosti a svým způsobem i na našem lajdáctví. Mezi cca 50 % účtů, u kterých lze najít prolomené heslo, se může řadit i ten váš.
Vydáno: 01. 06. 2021
V reakci na výzvy k nedodržování opatření ve školách publikujeme stanovisko MŠMT k tomuto.
Vydáno: 01. 06. 2021