Aktuality - strana 78
Základní škola a Mateřská škola Prušánky
Umožnit by to měl dodatek ministerstva školství ke vzdělávacím programům, kterı má platit od 1. září.
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu
Inspirace ze zahraničí a vize pro ČR
Nestihli jste všechny oborové webináře projektu SYPO a rádi byste to napravili? Zúčastnili jste se webinářů a chcete získat možnost se k nim vrátit nebo získat podklady od lektorů? Projekt SYPO připravil na léto Online školu, díky které se můžete na všechny webináře zpětně podívat kdykoli a kdekoli. Projekt SYPO realizuje NPI a na jeho financování se podílí MŠMT a EU.
Výsledky prvního ze tří výstupů studie, která má cíl zmapovat dopady distanční výuky na žáky a poskytnout data pro cílení podpůrných opatření
Na vědomí se dává, že organizace Pěšky městem na září, kdy začne nový školní rok, opět chystá akci Pěšky do školy!
Žáci se zrakovým postižením musí při své cestě vzdělávacím systémem čelit překážkám souvisejícím jak se specifičností jejich handicapu, tak i s nedostatečnou informovaností okolí a škol. Speciální pedagožka Eva Matoušková v novém díle podcastu Zapojme všechny popisuje současnou praxi ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Na její vyprávění navazuje Pavlína, studentka Ostravské univerzity se zrakovým postižením, která popisuje svou zkušenost se základním, středním a vysokým školstvím Pavlína.
V něm navrhuje zvýšení podpory českému školství na 3 - 4 miliardy korun. Odhaduje se totiž, že doučování či jinou formu podpory bude potřebovat 300 - 400 tisíc dětí, ačkoli stát zatím počítá s pomocí pro zhruba 100 tisíc žáků.
Organizace Učitel naživo vytvořila praktický nástroj ke sledování vlastního rozvoje v roli učitele a k plánování dalších kroků v procesu stávání se učitelem. Určený je studentům učitelství a provázejícím učitelům a průvodcům zapojených do programu Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro 2. stupeň ZŠ a SŠ - Učitel naživo.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy informuje, že povinné testování zaměstnanců bylo od 1. července 2021 zrušeno a také byla zrušena specifická pravidla pro testování při vzdělávání s tím, že epidemiologická opatření včetně...
Misterstvo zdravotnictví připravilo ve spolupráci s resortem školství plán plošného testování na covid-19 ve školách pro podzimní návrat žáků do lavic. Žáky čekají tři antigenní testy v rozmezí několika dnů. Plán dnes na svém jednání schválila vláda.
Po návratu dětí do lavic zažívají nebývalý nápor
Ve škole je nutné, aby spolu vyučující dobře komunikovali a aby byli schopni reflektovat vlastní práci. K rozvoji obojího přispívá kolegiální sdílení profesních zkušeností (např. supervize či intervize). Řešíte, jaké kolegiální sdílení do vaší školy zavést a jak postupovat? Pomůckou pro vás může být metodika či další výstupy našeho projektu.
Jak by mělo formativní hodnocení vypadat, se dočtete v celé řadě knih. Jak ale skutečně vypadá, žité v realitě konkrétní školy, se dozvíte málokde. Otvíráme tedy bránu Labyrinthu a rádi Vám uděláme průvodce.
V Senátu Parlamentu České republiky dnes byly vyhlášeny výsledky ankety Ředitel roku, v níž odborná porota na základě nominací veřejnosti vybírala nejlepšího ředitele/ředitelku školy za školní rok 2020/21. Absolutní vítězkou se stala Marie Gottfriedová, ředitelka Základní školy Trmice v Ústeckém kraji. Ta zároveň vyhrála i v samostatné kategorii základních škol. Vítězem v kategorii málotřídek se stal Radek Machatý, ředitel Základní školy Zaječice na Chrudimsku. V kategorii středních škol pak zvítězil Miroslav Kudrna, ředitel Střední školy hospodářské a lesnické Frýdlant, která se nachází v Libereckém kraji. Anketu Ředitel roku uspořádala společnost Tutor a vzdělávací skupina Edua Group. Celý projekt se koná pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Organizace Učitel naživo vyzývá k systémové podpoře pro učitele
Fakulta elektrotechnická ČVUT si připomene 70 let od založení výstavou
V první řadě je nejdůležitější škodu zdokumentovat, radí shodně všechny pojišťovny.
Říká Filip Neusser, šéf Národní sportovní agentury, o návratu dětí ke sportu po pandemii.