Aktuality - strana 77
O kom jiném by mohl být tento Letní speciál než o nich?! Po roce plném výzev se ukázalo, že naši Avangers: ředitelky a ředitelé škol, mají speciální „super“ schopnosti. V jejich roli se snoubí potřeba být efektivními manažery, dobrými hospodáři a provozními řediteli, odborně erudovanými pedagogickými leadery a k tomu osobnostmi přirozeně vůdčími, osvícenými a obdařenými odolností i „šestým smyslem“, který je dokáže nasměrovat na trendy budoucnosti i varovat před (někdy nečekanými) hrozbami. A je jasné, že stejně jako Avengers potřebují mít dobré (hmotné) zázemí, skvělý trénink, vynikající vybavení a aktuální informace. To si vy, ředitelé škol, plně zasloužíte a na tom chceme společně s vašimi zřizovateli pracovat!
Stále máte možnost nominovat svého zástupce do soutěže o nejlepšího zástupce ředitele školy Zlatá karabina.
Jak prožívaly distanční výuku v prvním a druhém pololetí minulého školního roku děti ve druhých ročnících základních škol? Opakovaně jsme navštívili devět tříd a požádali děti o zhodnocení obou vln distanční výuky, které zažily jako druháčci.
Zajímá vás, jak zvládáte bezpečnost na internetu, práci s informacemi a daty či tvorbu digitálního obsahu? Vyzkoušejte online nástroj EVALDO, který vznikl v rámci projektu DigiKatalog Ministerstva práce a sociálních věcí.
Méně masa a víc luštěnin obezitu dětí nesníží, tvrdí kritici.
Rozhovor nejen s autorkami Metodického doporučení k provádění činností souvisejících s realizací dietního stravování.
Méně posilovanou složkou gramotnosti je v českém vzdělávání pisatelství. V minulých textech o pisatelství, kterému se věnujeme v projektu Pomáháme školám k úspěchu, jsme vysvětlili náš přístup, objasnili principy dílny čtení, přinesli příklady dílen čtení na prvním i na druhém stupni a zastavili jsme se u psaní v rámci oborů – jiných předmětů, než je čeština.
Během pátého ročníku Ekonomické olympiády odpovídali středoškoláci na otázky z oblasti ekonomie a na jejich vztah k financím. Z odpovědí 5481 středoškoláků vyplývá, že ve čtvrtině domácností se s nimi vůbec neřeší větší rodinné výdaje. Naopak 10 % studentů pomáhá rodičům s volbou finančních produktů.
Ministr školství Robert Plaga to sdělil na středečním společném jednání školského a zdravotního výboru.
O zapojování žáků do procesu hodnocení se mluví a píše neustále. Může se ale stát, že na školách probíhá pouze formálně, a to například na základě požadavků vedení či České školní inspekce. Nebo tak učitelé činí z vnitřního přesvědčení, že by se to dělat mělo – to však ještě neznamená, že je sebehodnocení prováděno správně.
Absolvovali jste skvělé školení, viděli nejeden inspirativní webinář, případně jste dočetli tento speciál a těšíte se na využití nových znalostí, postupů a přístupů ve třídě? Možná se v tu chvíli ale neotevřou brány pedagogického nebe, aktivita nezafunguje dokonale a místo toho přijde něco jako: „A kdy se budeme konečně učit?“ „Nemůžeme místo toho prostě dostat známku?“ „Nebudou podvádět, když si to opraví sami?“ Co s tím? Je to mnou? Nebo učím prostě takové děti, že na ně platí jenom zaběhlé postupy a žádné novoty nemá cenu zkoušet? Pochopil jsem něco z kurzu špatně?
Od září by mohli místo dosavadních 500 až 1300 korun dostávat 1500 až 2000 korun měsíčně.
Euroguidance podporuje a rozvíjí spolupráci a inovace v kariérovém poradenství v Evropě. České centrum se zaměřuje na rozvoj kompetencí poradenských pracovníků. Organizuje pro ně informační a vzdělávací aktivity, konference, semináře a studijní návštěvy v zahraničí.
Videa s informacemi pro pedagogy o interkulturních rozdílech různých komunit s přihlédnutím k problematice školství vysvětlují některé odlišnosti v nazírání rodičů a žáků přicházejících do české školy z těchto zemí.
Připravili jsme pro Vás kontrolní listy - MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ.
Letních doučovacích kempů, které mají dětem vynahradit dlouhou distanční výuku, se podle kapacit může zúčastnit až 100 tisíc dětí.
MŠMT zveřejňuje Kurikulum ČDJ pro základní vzdělávání, které stanovuje očekávané výstupy jazykové přípravy v základním vzdělávání a Kurikulum ČDJ pro předškolní vzdělávání. Oba materiály vytvořil Národní pedagogický institut ČR.
Opatření ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se vydává dodatek k Rámcovým vzdělávacím programům oborů středního vzdělávání kategorie dosaženého vzdělání J, E, H, L, M a K stanovených v nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů.
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání ve 23. poradě vedení MŠMT dne 29. 6. 2021 Plán hlavních úkolů České školní inspekce na školní rok 2021/2022.
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga schválil po projednání ve 23. poradě vedení MŠMT dne 29. 6. 2021 znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání, podle nichž bude Česká školní inspekce školy a školská zařízení ve školním roce 2021/2022 hodnotit. Kritéria vycházejí z modelu tzv. kvalitní školy, který Česká školní inspekce ve spolupráci s externími odborníky vytvořila.