Jedním ze tří cílů Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, která vznikla na návrh MŠMT, je otevřít vzdělávání novým metodám a způsobům učení prostřednictvím digitálních technologií. Zkušenosti učitelů z posledních měsíců školního roku 2019/2020 v době zavření škol potvrzují, že zatím jen v náznacích a velmi pozvolna směřují učitelé k postupnému naplnění uvedeného cíle. Rozhovory s desítkami učitelů potvrzují, že s plánováním výuky a učením žáků prostřednictvím technologií mají učitelé málo zkušeností a plánování je pro ně velmi komplikované.
Vzdělávání zaměřené na žáka a výuka v roce 2020
RNDr.
Jitka
Kunčarová
jednatelka OPEN AGENCY, s. r. o.
K využívání nových postupů a metod výuky vede cesta prostřednictvím vzdělávání zaměřeného na žáka, tzn. využíváním metod, které přesouvají činnosti ve výuce z učitele na žáka. Původním cílem výuky zaměřené na žáka je rozvíjet jeho samostatnost a nezávislost. Mnoho učitelů stále nevěří, že se žáci a studenti dokážou učit samostatně, a proto jen velmi om