Organizace školy - strana 23

  • Článek
Přemýšlejí děti nad tím, co jedí? Vědí, odkud se vzaly potraviny na jejich talířku? Mají možnost vyzkoušet si přípravu jednoduchého pokrmu? Dáváme jim příležitosti k bližšímu poznávání například jednotlivých druhů ovoce a zeleniny? Mohou je děti s pomocí dospělých samy zpracovat? Následující seriál nabízí inspiraci, jakým způsobem můžeme děti blíže seznamovat s plody a rostlinami, které samy vypěstují.
Vydáno: 22. 11. 2022
V posledních letech je stále častější, že žáci středních škol stráví pololetí nebo jeden celý školní rok v zahraničí. Buď na to získají stipendium, nebo jim rodiče vzdělávání v zahraničí jednoduše zaplatí.
Vydáno: 21. 11. 2022
Když se bavíme s učiteli o lyžařských výcvicích, často se konverzace stočí na téma bezpečnosti a poučení o bezpečnosti. U všech poučení o bezpečnosti platí, že musí směřovat vůči žákům a musí bezprostředně předcházet školní akci nebo musí být žáci poučeni přímo na školní akci.
Vydáno: 20. 11. 2022
  • Článek
V dalším díle seriálu o dílnách čtení se seznámíme se zkušenostmi dvou základních škol – v Mostě a v Třinci –, které tento formát zavedly.
  • Článek
Co se vám vybaví, když slyšíte spojení „nejlepší opylovatelé“? Pravděpodobně včely. Tedy ještě pravděpodobněji včela medonosná. Skutečnost ale není ani tak jednoduchá, ani tak jednoznačná. Spolek Včelí stráž se prostřednictvím projektu Brouček, motýl, čmelák, včela – přírodu nám dělá snaží o edukaci pedagogů.
Vydáno: 16. 11. 2022
  • Článek
Představte si, že za vámi přijde člověk třeba z Malajsie, který o moderní historii Evropy neví absolutně nic. Tabula rasa, deska nepopsaná, co se evropské historie týče. A tento člověk se vás zeptá, zda mu můžete vyjmenovat pět momentů, které považujete za zásadní pro československé 20. století. Které by to byly? Zkuste nad tím zapřemýšlet!
Vydáno: 16. 11. 2022
  • Článek
Vlastní zkušenost je pro osvojení klíčových dovedností a pro zapamatování důležitých poznatků nezbytná. Na učení skrze osobní prožitek neboli learning by doing jsme ve vzdělávacím programu JSNS (Jeden svět na školách) organizace Člověk v tísni postavili i celou sadu lekcí Hledá se novinář. Díky nim a nové praktické příručce si mohou žáci a studenti na čas vyzkoušet roli novinářů a dozvědět se tak podrobnosti o fungování mediálního světa.
Vydáno: 16. 11. 2022
  • Článek
Ve třeťáku na střední jsem se rozhodla stát se učitelkou. Nebyla jsem spokojená s tím, jak to na naší střední vypadalo, a v učitelství jsem viděla velký potenciál změny. A věřte mi, nejbližšímu okolí jsem své rozhodnutí musela dost vysvětlovat – ano, opravdu na ten peďák chci jít. Ne, není to omyl. A ano, opravdu po peďáku chci jít učit.
Vydáno: 16. 11. 2022
  • Článek
V předchozím čísle jsme vám představili metodický soubor Respekt, Rozmanitost, Rovnost & Resilience, zkráceně RRRR, který Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání tento školní rok pilotuje na několika základních a středních školách. Od dalšího školního roku budou metodiky poskytnuty školám jako inspirace, jak systematicky podpořit socioemoční učení a wellbeing žáků. V tomto článku vám blíže představíme první tematickou oblast metodik, kterou je emoční gramotnost.
Vydáno: 16. 11. 2022
Každoročně se zúčastní 2–3 třídy na prvním stupni plaveckého výcviku, který máme zakomponovaný také v našem školním vzdělávacím programu. Bohužel, avizovaný nárůst nákladů je enormní o několik set procent a plavání by nás tak vyšlo na cca 95.000,- až 120.000,- Kč. Je možné, aby se na plavání finančně podíleli rodiče dětí? Od kolegy ředitele, kterému právě skončila inspekce vím, že ČŠI měla problém s finanční spoluúčastí na pomůcky, akce atd. Podotýkám, že nemáme radu rodičů, přes kterou by bylo možné příspěvek vybrat.
Vydáno: 07. 11. 2022
Vydáno: 31. 12. 2023