Cesty romských žáků ke vzdělávání

Vydáno:

… zůstávají trnité, jak vyplývá ze stejnojmenného výzkumu podpořeného Nadací OSF ve školním roce 2018/2019. Situace ale není neřešitelná. A hlavně – různé instituce v tomto směru mají relativně hodně možností, jak záležitost posouvat směrem k inkluzi.

Výše zmiňovaný výzkum vycházel z toho, že je potřeba se ptát především těch, kterých se situace týká, a téma pojal kvalitativně – nešlo v něm tedy o množství respondentů, ale o popis strategií a typů zkušeností, které romské děti ve vzdělávacím systému mají. Dalším cílem bylo zjistit, jak se na jejich vzdělávacích trajektoriích projevily inkluzivní změny způsobené novelou školského zákona z roku 2016.
Výzkum začal u jedné rozšířené rodiny a jejích p

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Bezplatné poskytování učebnic
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon