Aktuality - strana 160

Další z řady setkání takzvaných individuálních projektů systémových, které jsou hrazeny z evropských fondů a mají za cíl pozitivně ovlivnit vývoj českého školství, se dnes uskutečnilo na MŠMT. Setkání bylo zaměřeno na systémovou podporu inkluze, tedy společného vzdělávání.
Vydáno: 10. 12. 2019
říká bezpečnostní expert Špaček.
Vydáno: 10. 12. 2019
Chcete, aby si vaši žáci procvičili cizí jazyky, poznali jiné kultury a rozšířili si obzory? 
Vydáno: 09. 12. 2019
Co motivuje žáky a studenty odborných škol k výjezdu na zahraniční stáž? Do jaké destinace nejčastěji míří? Jaké kompetence si za hranicemi nejvíce rozvíjejí? Do jaké míry jim tato zkušenost pomáhá získat zaměstnání?
Vydáno: 09. 12. 2019
České školy navštěvují děti a žáci, pro které je čeština druhým jazykem. Stejně jako jiné děti mají právo na vzdělání. Neznalost jazyka a nesystémová podpora je ale to, co jim v zapojení do výuky, rozvoji potenciálu i kontaktu s vrstevníky často brání. Jazyk a vzdělání jsou přitom základními kameny úspěšné integrace do společnosti. Žáci s odlišným mateřským jazykem i jejich učitelé potřebují systémové ukotvení výuky češtiny jako druhého jazyka. Současná situace totiž není ideální a bez dat o počtech těchto žáků a následných změn v legislativě se podpora ve výuce češtiny u dětí, které to potřebují, příliš nezlepší.
Vydáno: 09. 12. 2019
Autoři těch nejlepších literárních, výtvarných i audiovizuálních děl přijedou v úterý 10. prosince do Amerického centra v Praze, aby tam převzali ocenění v soutěži Romano suno (Romský sen). Odborná porota vybrala jejich práce ze tří stovek příspěvků.   
Vydáno: 09. 12. 2019
Příběhy bezpráví
Vydáno: 09. 12. 2019
Soutěž & Podnikej je tříměsíční program pro středoškoláky ve věku od 16 do 21 let, díky kterému mohou přetvořit svůj nápad v reálný podnikatelský záměr, a to prostřednictvím plnění soutěžních úkolů a spoluprací se zkušeným mentorem.
Vydáno: 09. 12. 2019
Úroveň informační gramotnosti českých středoškoláků, která zahrnuje i využití digitálních technologií, přešlapuje na místě, potvrdily to údaje České školní inspekce.
Vydáno: 09. 12. 2019
Pětina z nich si podle průzkumu nemůže dovolit IT specialistu.
Vydáno: 09. 12. 2019
V uplynulém týdnu jsme jako národní koordinátor pro oblast bezpečnějšího Internetu a člen mezinárodní sítě INSAFE obdrželi několik varování souvisejících se slovenským filmem „Kto je další“.
Vydáno: 08. 12. 2019
Mladí aktuální dění moc nesledují, a když už ano, až polovina z nich nedokáže poznat rozdíl mezi komerčním a zpravodajským sdělením, navíc často věří nejrůznějším fake news.
Vydáno: 08. 12. 2019
„Stezka nejen prezentuje nádherné lesní prostředí Krkonoš, ale snaží se každoročně přispívat i k boji proti kůrovci. Vyhledáváme napadené stromy, ty asanujeme a sázíme místo nich nové. Dokonce jsme vysadili již větší stromy abychom zkrátili čas obnovy místního lesa. Veškeré postupy konzultujeme s Krkonošským národním parkem,“ vysvětluje Marie Jarkovská, jednatelka Stezky korunami stromů Krkonoše.
Vydáno: 08. 12. 2019
Dětí cizinců v českých školách podle statistik přibývá. Za posledních 5 let narostl jejich počet o 33,5 %. To klade nemalý nárok na školy, které musí dětem bez znalosti češtiny výuku jazyka zajistit. Opora ze strany státu prostřednictvím současné legislativy jim to ale v dostatečné míře neumožňuje. Ve školách se navíc vzdělávají děti s českým občanstvím, které z různých důvodů nedisponují dostatečnou úrovní češtiny, a kolik jich je, nevíme. Společnost META letos na jaře sesbírala data ze 175 škol v Praze, Plzeňském, Středočeském a Ústeckém kraji. Kromě počtu žáků s potřebou výuky češtiny a úrovně jejich znalostí, zjišťovala i formy podpůrných opatření, které školy při jejich vzdělávání využívají. Stručnou zprávu zpracovala ve spolupráci se Sociologickým ústavem Akademie věd ČR.
Vydáno: 07. 12. 2019
Na začátku dubna 2019 se konal na Filozofické fakultě Karlovy univerzity 12. ročník konference Škola jako místo setkávání. Konference bývá přirozeně zaměřená na ty, kteří vzděláváním procházejí – na děti od nejútlejšího věku až po mladé dospělé – a také na všechny, kteří ve školství působí. Zaměřila jsem se také na setkávání, jen trochu jiného druhu. Zaměřila jsem se na to, jaké agendy a jací aktéři se setkávají ve vzdělávacím systému. Zaměřila jsem se také na jejich vzájemné vztahy a zaměřila jsem se i na překážky, které jsou ve svém důsledku schopny vzdělávací systém jako veřejnou službu až paralyzovat. Zaměřila jsem se tak hlavně na právní systém vztahů mezi zřizovateli a školami a školskými zařízeními, kterým byl věnován i letní speciál Řízení školy č. 7-8. V něm se jednotliví autoři věnovali vztahům a pozicím škol a zřizovatelů jako jedněch z aktérů vzdělávání z nejrůznějších pohledů.
Vydáno: 07. 12. 2019
Konference k Hlavním směrům vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ (HSVP 2030+)
Vydáno: 07. 12. 2019
Podle více než poloviny českých rodičů by škola měla být digitální. Tím se rozumí například práce s moderními technologiemi či přesun administrativy do online prostředí.
Vydáno: 06. 12. 2019
Jak se jmenovala naše první pilotka, první lékařka, první kandidátka na prezidentku? A kdo uskutečnil první módní přehlídku v Československu? Originální publikace autorské dvojice Jany Renner a Silvie Vondřejcové nabízí odpovědí mnohem více. 
Vydáno: 06. 12. 2019
Nabídka pro MŠ
Vydáno: 06. 12. 2019
Využijte šance získat finanční podporu na mezinárodní mobility osob (pro žáky i zaměstnance) z prostředků programu Erasmus+.
Vydáno: 06. 12. 2019