Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018

Vydáno:

Šetření počítačové a informační gramotnosti ICILS zveřejnilo výsledky druhého ročníku tohoto mezinárodního srovnání. Tentokráte se navíc zjišťovala i úroveň informatického myšlení žáků. Jak dopadli čeští žáci, jsme se bohužel nedozvěděli.

Mezinárodní výzkum digitálních dovedností žáků ICILS 2018
PhDr.
Ondřej
Neumajer
Ph.D.
konzultant vzdělávání, lektor a didaktik digitálních technologií
V roce 2013 se čeští žáci osmých ročníků zúčastnili mezinárodního šetření počítačové a informační gramotnosti. V konkurenci 21 vzdělávacích systémů se Češi umístili na prvním místě. Málokdo takový výsledek očekával, a co je ještě překvapivější, nikdo nevěděl, co přesně bylo jeho příčinou.
Česká školní inspekce, která šetření International Computer and Information Literacy Study (ICILS), organizované The International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), v ČR realizovala, zveřejnila v roce 2014 výsledky mezinárodního šetření (ČŠI, 2014) a v následujícím roce další dvě analytické studie, které věnovala silným a slabým stránkám českých žáků