Úloha školy v době "po tiskovce"

Vydáno:

Ze dne na den se nám, našim žákům i jejich rodičům totálně změnil denní režim, způsob práce a věci, na které jsme byli denně zvyklí, se vytratily. Co vše se tedy vytratilo? A jak si s tím ve škole poradit? Zkusme se na to podívat podrobněji.

Úloha školy v době „po tiskovce“
Mgr.
Ondřej
Hubáček
ředitel ZŠ Háj ve Slezsku, lektor, kouč
Jak se vlastně situace vyvinula: Rodiče v zaměstnání, které často vykonávají formou z domova, jsou v situaci, kdy při učení podporují své děti. Ty nejmenší (školou povinné) navíc musejí významným způsobem vést dle instrukcí učitelů. Tlak je také na materiální vybavení (ne všude vlastní počítač či tablet pro každého člena domácnosti, aby mohli všichni najednou pracovat / učit se). Většina rodičů často nikdy v obdobné učitelsko-podporující roli nebyla. Alespoň ne v takové míře. Obdobně jsou na tom žáci. Těm přes noc skončil režim, který jim udával rozvrh hodin. Teď to mají být oni, kdo řídí čas a energii pro vzdělání. A to v prostředí, ve kterém v drtivé většině času holdovali zábavě, hrám, ale nikdy se v něm x hodin denně neučili. (Za x si dosaďte počet hodin, kolik si myslíte, že se vaši žáci mohou nyní doma denně vzdělávat.) Jsou v situaci, kdy nemají přímý sociální kontakt. A to nejen s učiteli, ale také se svými spolužáky. Vím, že přece mají „fejsbůky“ a „instáče“, přesto myslím, že bude zajímavé sledovat, zda a jak nejmladší generaci bude s přibývající dobou doma osobní kontakt chybět.
A co tepr

Související dokumenty

Pracovní situace

Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Nastavení strategie výuky na dálku
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Výpověď učiteli pro závažné porušení povinností při distanční výuce
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Bezplatné poskytování učebnic
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Pokračování v základním vzdělávání podle § 55 odst. 2 školského zákona
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Školní řád vyšší odborné školy – vzdělávání distančním způsobem
Školní řád – vzdělávání dětí distančním způsobem

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon