Aktuality - strana 225
Kvůli fintě se smlouvami dostávala část učitelů znojemského gymnázia GPOA menší výplaty. Porušení zákona potvrdil inspektorát práce. Ředitel chyby odmítá, podal stížnost a obhajuje funkci.
Ve dnech 1. až 2. června 2018 se již tradičně v prostorách Středního odborného učiliště gastronomie a podnikání v Praze 9 konal Celostátní seminář vychovatelek a vychovatelů školních družin a školních klubů. Akci pořádal Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) ve spolupráci s Asociací vychovatelů školských zařízení (AVŠZ). Sešlo se na něm na 170 pedagogických pracovníků z celé republiky.
Další chyba v maturitním testu, na niž upozorňuje tiskovou zprávou MŠMT, ukazuje, že opravdu je nutné zabývat se tím, co jednotlivé maturitní úlohy ověřují, a žádat po autorech úloh, aby zdůvodňovali jednotlivé položky odpovědi. Pak by se výrazně snížilo riziko podobných chyb. Dvě taková opatření znovu navrhujeme.
V rámci pohledu na vychovatelku školní družiny jako pomáhajícího pracovníka, kdy nedílnou součástí výkonu pedagogické práce je navázání a udržování vřelého emočního vztahu s dětmi, rodiči i kolegyněmi, se seznámíme se základními informacemi o stresu v souvislostech, které postupně přinesou zvýšení porozumění určitým situacím, které prožíváme my sami, děti i rodiny, z kterých pocházejí.
Studium ke splnění kvalifikačních předpokladů je zákonným požadavkem pro výkon funkce ředitele školy a školského zařízení. Kurz je vhodný i pro zástupce.
Mikroregion Nový Dvůr a Kyjovské Slovácko v pohybu, z.s. vás srdečně zvou na konferenci k tématu zdravého školního stravování a zapojení regionálních potravin do našich školních jídelen.
Nastupující ředitelka Cermatu Michaela Kleňhová chce vypracovat analýzu tvorby testů přijímacích i maturitních zkoušek, aby zjistila, proč se v nich vyskytly chyby a zabránila jejich opakování. Přiklání se také k tomu, aby se maturitní zkoušky z jazyků nadále skládaly z testu, písemné práce a ústní zkoušky.
V prostorách Středního odborného učiliště gastronomie a podnikání v pražském Hloubětíně se ve dnech 1. až 2. června 2018 bude konat 12. ročník Celostátního semináře vychovatelek a vychovatelů školních družin a školních klubů. Akci každoročně pořádá Národní institut pro další vzdělávání (NIDV) ve spolupráci s Asociací vychovatelů školských zařízení (AVŠZ). Hlavním cílem dvoudenního setkání, na které se sjede 170 pedagogických pracovníků z celé republiky, je přispět ke zkvalitnění a prohloubení odborných znalostí vychovatelek ve školních družinách a klubech a vzájemná výměna zkušeností z práce s dětmi a mládeží v jejich volném čase.
Jiří Raiterman od roku 2005 vyučuje výtvarné předměty na Střední umělecké škole grafické v Jihlavě. Od roku 2013 vede v Centru současného umění DOX vzdělávací a rodinné programy a spolupracuje na projektu Máš umělecké střevo?
Rozhovor s prof. RNDr. Milanem Hejným, CSc.
Reforma financování regionálního školství by mohla být rozložena do dvou let, školy by se díky tomu lépe připravily na změny. Pozměňovací návrh poslance Ivo Vondráka dnes Radě hospodářské a sociální dohody pro vzdělávání a lidské zdroje (tzv. malá tripartita) představil ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga. Pokud bude už od ledna 2019 zajištěno posílené financování na vyrovnání mezikrajových rozdílů mezi školami adalší peníze navíc pro mateřské školy, MŠMT návrh podpoří.
Po odvolání ředitele Cermatu Jiřího Zíky ministr Robert Plaga slibuje, že bude řešit problémy s testováním u přijímacích zkoušek a maturit. Odborníci z řad učitelů volají po zjednodušení testů a větší odborné oponentuře. Podle viceprezidenta Asociace ředitelů ZŠ Pravoslava Němečka je problém spíše ve špatném financování školství.
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga odvolal ředitele Cermatu Jiřího Zíku. Důvodem byly chyby při jednotných přijímacích zkouškách na střední školy a v maturitním testu z českého jazyka, které Cermat organizoval. Od 1. června bude do funkce ředitelky Cermatu jmenována dosavadní ředitelka sekce analýz a vnějších vztahů Cermatu Michaela Kleňhová. Ta už loni uspěla ve výběrovém řízení na ředitele Cermatu, původně měla do funkce nastoupit od prosince 2018.
Dřívější vláda sice na zavádění digitálního vzdělávání do škol vytvořila strategii, z papíru se toho ale zatím do učeben moc nedostalo. Hlasitě to kritizuje i muž, který dostal tuto oblast na starost - bývalý ministr financí a někdejší šéf Microsoftu Ivan Pilný (ANO). Místo aby stavěl digitální učebny, investoval stát třeba do vytváření průzkumů, které v roce 2020 řeknou, jaké digitální dovednosti budou potřeba.
Na učebních oborech by neměla být státní maturita, shodli se předseda Jednoty českých matematiků a fyziků Josef Kubát a předseda Sdružení učňovských zařízení Karel Dvořák. Podle nich není možné srovnávat žáky ve školách s tak odlišným zaměřením, jako jsou gymnázia a učiliště, a učňové by měli mít možnost získat především výuční list a složit odbornou maturitu.
O víkendu se v Praze uskutečnil už 5. ročník nejstaršího opendatového hackathonu, tentokrát s názvem Kóduj pro Česko. Měl za cíl podpořit proces otevírání dat v městech a obcích. Zúčastnění programátoři dostali zadání vyvinout nástroje, které městům a obcím pomohou s přípravou na otevření jejich dat a s využíváním otevřených technologií obecně. Přetvořit konkrétní zadání od měst na realitu se povedlo 5 prototypům aplikací. Vítězem se stal tým zpracovávající data z Tržního řádu Prahy.
Kampaň s názvem Pěšky do školy, za kterou stojí spolek Pražské matky, odstartovala v pondělí 21. května. Cílem je, aby si děti a rodiče alespoň jednou za rok vyzkoušeli, že cesta bez auta nemusí být tak komplikovaná, nebezpečná či časově náročná, jak si možná myslí. Naopak může být příjemná, společenská a zábavná, navíc v okolí školy sníží znečištění ovzduší a zvýší bezpečnost.
Ministr školství Robert Plaga (ANO) rozhodl o přehodnocení výsledků maturitního testu z českého jazyka a literatury. V jedné z otázek byly dvě možné správné odpovědi, zadání však zmiňovalo jediné správné řešení. Organizátor státních zkoušek Cermat vystaví studentům, jichž se chyba dotkla, nové výpisy testů. Část dostane i nová maturitní vysvědčení.
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga rozhodl o přehodnocení výsledků maturitního testu z českého jazyka a literatury. V jedné z otevřených otázek totiž byly dvě možné správné odpovědi namísto avizovaného jediného správného řešení uvedeného v klíči odsouhlaseném validačními komisemi. Cermat nyní vystaví žákům, kterých se změna hodnocení týká, nové výpisy testů a části z nich pak budou vydána i nová maturitní vysvědčení.
Program na podporu zážitkového vzdělávání bude pokračovat i v příštím školním roce. Žáci ze dvaasedmdesáti základních škol celé České republiky tak budou dál moci navštěvovat muzea, památníky, skanzeny, hrady a zámky v rámci pokusného ověřování projektu „Vzdělávací programy paměťových institucí do škol“.